Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Force 530T

  1. #1
    Medlem strvs avatar
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    137
    Tackad
    2 gånger

    Force 530T

    Har nyss köpt en 530 T. Har problem att få Ir-blaster att fungera samt boxen stör tv apparaten i vissa lägen så att ett vibrerande ljud uppstår..... någon som har samma problem alt. annat problem som ni kan delge?

    MVH SS

  2. #2
    kan tyvärr inte säga nånting om dina problem, men mitt lilla problem är att om jag ställer in rätt PID för DD-ljud på SVT's kanaler så blir det tyst. Ändrar jag manuellt med LANG-knappen till DD-ljudet funkar det utmärkt. Någon annan som har samma problem? PID för DD-ljuden finns att hitta i ett gammalt inlägg ja skrev har ja för mig..

  3. #3
    Appropå Force, så ser jag fram emot 7-serien. Den har dubbla tuners och möjlighet att överföra data mellan dekoder och PC. Den kom precis ut som satellit-modell, men jag gissar på att den kommer som T-modell så småningom. Ser även fram emot nya mjukvaran till min 1188T. Då funkar äntligen DD. Skulle ha kommit förra månaden men är lite försenad. Kommer inom kort.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  4. #4
    Tack för informationen, frejac! Jag kände inte till 7-serien och funderade också över vad som hade hänt med uppdateringarna till 1144T/1188T. Var hittar du denna info, finns det (andra) bra forum för oss Force-ägare?

  5. #5
    citerar www.force.tv
    "Softwaren forsinket
    Oslo 5/5-2004
    UPDATERT INFO: Force har i forbindelse med kvalitetssikring av ny SW for terrestrielle mottagere i Sverige funnet feil som nå har blitt rettet. Dette har tatt noe tid og vi beklager forsinkelsen.
    Den nye SW skal nå gjennom testing hos Boxer/Teracom samt mer testing hos oss. Vi er trygge på at vi kan release software i løpet av kort tid.
    Mvh
    Per H. Torp
    Prod. Manager"

    känns som man väntat flera år på uppdateringen....*suck*

  6. #6
    Det fínns ett bra (inofficiellt) forum för force-ägare: www.force-forum.com Den engelska delen är rätt död, men den nordiska funkar bra. Det är även force-folk där.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

Liknande ämnen

  1. Force 530T, Byte av HD
    Av tops i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-28, 12:25
  2. Mjukvara Force 530T
    Av Rogz i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-08-25, 11:29
  3. Force 530T
    Av XRay i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-08-15, 16:07
  4. Ljudval på Force 530T
    Av frjo78 i forum Övriga mottagare
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 10:27
  5. Info om Force 530T
    Av chbg i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-05, 22:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss