Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 32

Ämne: just nu enda sättet.

  1. #1

    just nu enda sättet.

    Det enda sätt som jag kan komma på att komma åt gratis TV just nu är att ha en kompis som har TV-In kort och canal digital och/eller comhem med lagligt kort.

    Då kan han streama ut en alt 2 kanaler som jag kan ta ner med datorn via bredbandet.

    Men det är enda sättet just nu.

    Den dagen man kan dela på ett kort via nätet du ska jag jubla
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  2. #2
    Badboy
    Gäst
    det finns redan ett sånnt prog .. card sharing över nätet finns juh redan :lol: :lol:

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Badboy
    det finns redan ett sånnt prog .. card sharing över nätet finns juh redan :lol: :lol:
    vad jag vet fungerar det inte över internet.

    Den som har sådant får gärna skicka PM till mig
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  4. #4
    Jupp! Läste att det finns ett progg som använder sig av ICQ. Det fina med det är att IP-numret är maskat så det inte går att se vem som lägger ut den streamade kanalen via nätet! kan dock inte komma på var jag läste det! Skall försöka hitta det igen

  5. #5
    jag tackar på förhand, kan vara lugn för att jag kör igång det med mina kopisar o delar på ett fullt comhem abb.
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  6. #6
    Men att det är maskat i ICQ innebär ju inte att man med en sniffer inte kan ta reda på var strömmen kommer ifrån om man väl tar emot den.. Så det finns ingen säkerhet i det.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av frejac
    Men att det är maskat i ICQ innebär ju inte att man med en sniffer inte kan ta reda på var strömmen kommer ifrån om man väl tar emot den.. Så det finns ingen säkerhet i det.
    det är väl både ja o nej på den frågan .

    en ICQ bakom ett x antal brandväggar bör du ju inte kunna få ut "vem" det är som är ägaren.

    Men framförallt så kan man ju säkert köra det här hemma på mer än 1 maskin o det är inte dåligt det
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  8. #8
    Spelar ingen roll om det så är bakom hundra brandväggar. Det går ju alltid att kolla vilken IP som är source för paketen, och sedan är det ju en smal sak att få reda på resten av ISP'n, även om de så behöver gå omvägen via åklagare.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av frejac
    Spelar ingen roll om det så är bakom hundra brandväggar. Det går ju alltid att kolla vilken IP som är source för paketen, och sedan är det ju en smal sak att få reda på resten av ISP'n, även om de så behöver gå omvägen via åklagare.
    du har ju rätt i sig där men sen är ju frågan om man är flera olika så skickar man runt kortet...

    Då ska dom ha fram just det kortet.. eller jag vet inte...


    Men frågan är först o främst GÅR det..

    Nu kom jag på en sak.

    Om du har en brandvägg som du har VPN stöd på. eller om du kör med en mjukvaru VPN så bör du kunna köra en "intern" ICQ...
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  10. #10
    Pelo
    Gäst
    All internettrafik lämnar spår av avsändaren. Om man bara ska streama till nån kompis så behöver man inte bry sig om ipnummret syns eller inte. Sen om man ska streama till fler polare så behöver man en schysst uppkoppling, man behöver minst 10mbit om man ska streama (med någorlunda kvalitet) till 2-3 st samtidigt.

    //Mr Negativ

Liknande ämnen

  1. Tv4, SVT1&2 är enda som funkar!?
    Av rahkko i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 18:46
  2. Vad är det lättaste sättet?
    Av Ascent i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 22:04
  3. Är Strong 8700 den enda..?
    Av nicko1 i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-11, 20:55
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-04-24, 01:25
  5. Enda lösningen?
    Av FlowDown i forum Com Hem
    Svar: 198
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 01:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss