Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: montering av samsung 9500AY paket

  1. #1

    montering av samsung 9500AY paket

    Hur ska man lättast montera upp en europaparabol (4st LNB) och en samsung 9500AY för att snabt och smidigt få i gång den?

    Jag menar finns det några bra och enkla råd att följa för att få in parabolen i rätt läge? Det kanske finns några guider.

  2. #2
    Jag vet intte åm det fins nogåt bra jag jälper åm du väntar lite
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  3. #3
    Om du ståframför parabolen från höger till vänster LNB Thor swith 1 (A) Sirios 2 (B) Hort Bird 3(C) Astra 4(D)
    Sen anteninstälnigar Diesege instälnig eller liknande isamma årdnig.
    Jag har intte den motagare men prinsipen är det samma.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  4. #4
    Hur ska man lättast vrida in parabolen? Kan man använda sig av nivåmätaren. Eller hur gör man lättast.

  5. #5
    Lättast är med satfinnare eller du ser själv tvn. när du vrider anten Tredje alternativTelefon kontakt med någån somm är inne ock kollar TV Jag brukar jöra så här Koplar Thor LNB direkt till motagaren Eller sirios vilket säm. Åm det fins nogån färdigprogramerad canal har jag det på om intte harjah singnal styrkan på. När jag får signal styrcka då sätter jag kanal söknigen på om jag får fel kanaler tilexemel Viasat ock jag letarCanal + då måste man vrida lite höger eller venster. höiden är redan rät. Låter lite krånglit.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  6. #6
    Tack så mycket så länge jag ska prova detta. Jag hör av mig igen om det inte går.

  7. #7
    Väll kåmmen.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

Liknande ämnen

  1. Samsung 9500AY
    Av korden i forum Övriga mottagare
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-11-23, 07:40
  2. Fel på min Samsung 9500AY?
    Av mdredfox8 i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-09-19, 11:00
  3. Samsung 9500AY
    Av pitbullsweden i forum Viasat
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-05-24, 21:01
  4. samsung 9500ay
    Av fred_via_sv i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-19, 08:33
  5. Samsung DSR 9500AY
    Av Jottelon i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 16:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss