Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Antivirus-Program

  1. #1

    Antivirus-Program

    Nu är jag så j-vla förbannad på Symantec (Norton Antivirus) som har en kundtjänst som är TOTALT VÄRDELÖS.

    Jag vill ha hjälp med att förnya min prenumeration, men Ingenting händer.
    Jo, en kvinna rabblar upp en massa info i fem min. sen när man vill prata med någon, så händer ingenting.

    Så nu tänker jag byta Antivirus-program.
    Någon som har ett bra förslag på vad jag ska ha istället.........
    De´finns bara ett äkta GRÖNVITT lag, nämligen MESTA MÄSTARNA Västerås SK/BK.

  2. #2
    Jag kör McAfee...
    Fungerar minst lika bra och kräver mycket mindre minne. Norton har ju en tendens att äta upp så mycket minne den bara kan.

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Jag har aldrig haft nått problem med Norton... Men du kan alltid testa F-Secure... Det använder typ inget minne... Körde det på en 133mhz till en kund utan problem...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    jag hade F-Secure när jag scanna datorn så hitta han inge men när jag prova McAfee så hitta han två virus och lita annat gott blandat så jag tycker att McAfee rocka som fan

  5. #5
    Som vanligt har vi alla våra favoriter.

    Personligen tycker jag att både Norton och Mcafee suger
    Kör F-secure och har aldrig haft ett virus i någon burk
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    det är en smak sak vad man tycker

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    f-secure och panda antivirus tycker ja är bäst
    Dreambox

  8. #8
    Har testat:
    -Norton (ett flertal versioner) och tycker att det är smidigt, framför allt så är det ju enkelt att använda. Nu skulle du ju byta från Norton, så detta ger inte så mycket hjälp.

    -F-Secure Mycket trevligt program, som kanske inte är riktigt lika smidigt som norton, men desto snabbare och mindre resurskrävande. Deras senaste version har jag inte testat, men det verkar ju vara lite mer "lull lull" så det kanske är like resurskrävande som norton?

    -NOD32 Klart bästa jag har testat hittills, tar nästan inga resurser, och stör mig inte i onödan. Kräver nog lite mer av användaren, men när man lärt sig de få saker som behövs så är det grymt.

    Ja det vart ju en liten lista i varje fall. Jag har aldrig testat kundtjänst på några av dessa, eftersom jag kör med "piratkort"

    http://www.f-secure.se/
    http://www.nod32.se/index.php

    /ElFeo

  9. #9
    vart får man tag i NOD32

  10. #10
    Sorry, glömde länkarna. Har editerat in dem nu!

    Sedan beror det ju så klart på vad man menar med "få tag på"

    /ElFeo

Liknande ämnen

  1. antivirus i linux
    Av Storsnusaren i forum Linux
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-04, 14:14
  2. Vad använder ni för antivirus program?
    Av kotten1 i forum Mjukvara
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 10:26
  3. Antivirus+Brandvägg
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 11:39
  4. Antivirus
    Av fagerhultarn i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-11-24, 16:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss