Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: TMB problem att hitta kortet

  1. #1

    TMB problem att hitta kortet

    Hej,

    Har hittat en annan tråd som tar upp detta, men det fungerar ändå inte för mig.

    -Sätter MultiProg 1.60 att vara i Phoenixläge 3.8...
    -Låter detta program vara öppet?
    -Öppnar tmb-programmet och klickar på detect - "No Card" blir svaret.

    Vad kan jag tänkas göra för fel? Kan man annars använda MultiProg för att skriva dessa filer och i så fall hur?

    tacksam för svar, ElFeo

  2. #2

    Hjärnslö? Ja!

    Det löste sig, hade inte valt rätt COM-port...sååå smart.

    /ElFeo

  3. #3
    Om du får viasat ock Canaldigita fonka skolle vilja veta hur du jorde
    Jag får bara Canaldigital ock fonka
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  4. #4
    Jag testade lite snabbt igår. Brännaren i Phoeonixläge och startade programmet - funkar bra. Läste in det flash som fanns med. Verkar gå bra. Testade i dekodern. Jag har en Nokia 9802s (som inte är NDS än) med en conaxcammodul. Blått titaniumkort.
    Om jag går in i menyn och väljer conaxcammodulen så får jag upp en massa olika valmöjligheter. Det verkar ju skitbra!! Jag väljer conaxcam (näst längst ned).
    Så långt verkar allt bra.
    Sen testade jag runt lite men fick inte bild någonstans.
    Jag förstår att jag borde kunne se CD på Thor men även Via på Sirius, men borde jag kunna se SECA, TPS t ex på Hot Bird? T ex vilka kanaler.
    Måste jag lägga in koderna själv? Måste jag välja CAS? Kan jag ha kortet i viasloten kvar eller måste det bort?
    Lite fler tips vore bra här. Det skulle spara mycket tid. Förslaget om en ny tråd med alla vettiga tips samlade har mitt fulla stöd.

  5. #5
    Jag får inte igån någonting, allt är svart även CD.

    Kör en Strong 8700 och jag har ingen kortmeny på den, vad jag förstår så är det i mottagaren man ska ställa in något i kortmeny? Är det det som menas med CAS?

    Jag har uppdaterat nycklarna för CD med de senaste, Viasat verkar inte vara ändrade sedan filen gjordes.

    Några tips på vad man kan testa?

    /ElFeo

  6. #6
    CD filer på TMB är nog gamla Jag andvende nya titaniom filer då fonkaCD Men jag fick intte Viasat ock fonka det fins så många varianter Vilket ärden rätta det vet jag inte?Jag jorde någånstans fel?
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  7. #7
    Elfeo Har du fåt vanliga CD program ock fonka? hardu bara Titaniomkot?
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  8. #8
    Hej,

    Jag har ett Titaniumkort som fungerar utmärkt med CD om jag kör vanliga CD-filerna (alltså utan TMB)

    När jag ska testa TMB så gör jag på detta viset:

    -Sätter i Phoenixläge
    -Kör TMB-programmet
    -Raderar kortet
    -Läser in filerna som följer med TMB
    -Visar nycklarna som jag nyss skrivit på kortet i programmet (klickar på "READ KEY")
    -Ändrar Conax-nycklarna till de senaste i programmet och klickar på update
    -Skriver nycklarna till kortet (klickar på "WRITE KEY")

    Sedan så kontrollerade jag att Viasat-nycklarna verkade stämma med de som ligger i "KEYS" här på forumet, vilket de gjorde.

    När jag stoppar i kortet så kan jag inte se några kanaler alls. Allt är svart - jag kan dock se textningen på canal+ t.ex.

    Vad är detta med CAS-meny för något? Hittar ingenting!

    /ElFeo

  9. #9

    tmb

    så här gör jag till min smmy 9500
    öppnar bananen väljer titanium
    raderar kortet
    lägger in hex + eep
    proggar kortet
    klart att titta på tv
    har ej på strömmen på brännaren tex 3.58
    steven76
    via + canal digi fungerar kanon även dom andra

  10. #10
    Nu har jag fått igång CD via TMB. Jag kopierade Conax key 21 från detta forum, och de innehåller två mellanslag som man måste ta bort. Får dock inte Viasat att fungera, då den skickar upp samma notis som utan kort "Viasat har uppgraderats....blablabla...ring detta nummer o.s.v."

    Så det jag får in är massa CD kanaler och kanske lite annat tjafs som man inte har nån nytta av

    Så Viasat fungerar fortfarande inte. Någon med tips om vad som kan behövas, eller är det helt enkelt så att TMB inte fungerar med Strong? Vore ju kul att få lite gratis Viasat denna månad som återstår innan de stänger av.

    /ElFeo

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 20:03
  2. Problem med att hitta Thor sateliten
    Av wargen2005 i forum Canal Digital
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2004-12-17, 16:04
  3. Problem att hitta Amos!!
    Av Pegasus25 i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-14, 11:24
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-07, 08:28
  5. Problem att hitta MP 3.5 USB
    Av ElFeo i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-05-25, 22:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss