Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: olika mII kort

  1. #1

    olika mII kort

    vad är det för skilnad på mina kort? det står (03/04) på det ena det går att programera med spöket och en mII progg, det anda står det (03/04/4)s1 på och det funkade inte med spöket. vad jör man? :?:

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Jag har också varit med dom det... Men från början har det gått... Sen nu när jag skulle dra in senaste uppdateringen (190504) så får jag "Faild to get ATR"...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Hos en lev. står det att deras m2 endast kan proggas med några givna programmerare, som de säljer.
    Hoppas att det inte stämmer, eftersom jag beställde ett...

  4. #4
    Får ochså upp "Faild to get ATR", kan man prova med nåt annat eller nåt proggram till m2 programeraren?

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Jadu... Jag har testat med massa olika och får samma fel hela tiden... Verkar precis som om kortet är kast...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #6

    m2

    det ligger ett skript for är som har problem med detta på v keys

  7. #7
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Jaså? Vartdå? Jag har testat några script men den vägrar å göra nått... Precis som om kortet är kast..
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  8. #8
    Jag hade samma problem.Men jag ställde in Phillipsläge och då fungerade det.Jag har en Thomson med ca modul och nokia 9311.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Mentalblaze
    Hos en lev. står det att deras m2 endast kan proggas med några givna programmerare, som de säljer.
    Hoppas att det inte stämmer, eftersom jag beställde ett...
    Det det stämmer inte! Jag har deras MII-kort och programmerar det med adtekniks MP3.5 seriell, inga problem! Bara du kör phoenixläge 3.58MHz så ska hela kort fungera!

    Mvh Matte

  10. #10
    jaa... alla kort har väl samma krets. dom är väl datum stämplade. och bara visar vilket os det har. har proggat samma kort som kungchrister snackar om + 1 kort som inte har M-II logan ens, utan se till att brännaren är i phoenix-läge. har man MP 3.5 är det viktigt att den har MINST firmware 1.8, har den 1.5 har vissa kort funkat. min tog inte dessa kort med firmware 1.7. ingen panik om man inte har rätt firmware. AD-teknik kan uppgradera den annars. och då får man vad jag sisst mins 1.10 i firmware. vissa boxar är juh känsliga för rätt ATR. de får man då lösa med ett script. en annan sak är att min Mp 3.5 jävlas lite ibbland då det står "faild to get ATR", men då brukar jag bryta strömmen eller sätta spänning av och på på phoenix läget.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Liknande ämnen

  1. Olika kort
    Av tomahawk i forum Canal Digital
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-02-08, 20:05
  2. Olika m2 kort?
    Av limo i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-27, 17:31
  3. Olika kort
    Av Qubsica i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 10:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss