Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Flera olika system på ett kort?

  1. #1

    Flera olika system på ett kort?

    Funkar de?

    Jag tänkte att jag skulle köpa en magic module och ha canal digital, viasat på ett och samma kort men funar de? jag vet att det finns filer som 6 i 1 men då är det bara ouppdaterade filer man jag vill kunna lägga över dom filerna som jag vill.

  2. #2
    om du har ett Magic Modul,så skall du har vers. 1.11,och då kan du har ett Titanium med xi 1 filer,och då får du in viasat och canaldigital på ett kort.
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

  3. #3
    aha va bra!!
    och detta funkar även om jag avmisstag har uppdaterat min box så att den har bytt system till NDS?
    Kan man lägga in Viacces filer på Titanium kortet och sätta in den i den valiga kort platsen och få bara viasat att funka äv om uppdateringen har gjorts?

  4. #4
    yapp de fungera perfekt,om du har conax på din mottagare,eller har ett conax modul.
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

  5. #5
    kan man andvända en magic module i stället för en conax module eftersom den åxå inehlåller conax.

  6. #6
    ja,de kan du,men en del mottagare fungera inte så bra med Magic,ex Nokia 9800,9802 och 9902
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

  7. #7
    Behöver man programera en Matrix Module, som man behöver med en Magic module?
    Funkar matrix module till En Humax och till Nokia 9802S?
    Vad skiljer det mellan MR modulen och MReloded?

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Snouser
    Behöver man programera en Matrix Module, som man behöver med en Magic module?
    Funkar matrix module till En Humax och till Nokia 9802S?
    Vad skiljer det mellan MR modulen och MReloded?
    Matrix reloaded funkar INTE på humax.
    På 9802s funkar den hjälpligt. Kan få trycka in och ut den för att maskinen skall hitta camen.
    MR behöver egentligen inte programmeras för att använda olika kort för olika krypteringar men kan programmeras för att lägga in koderna direkt.

  9. #9
    Vilken module ska man ha till Humax?
    Du säger att den funkar hjälpligt men när man har fått i gång den så funkar väll allt som de ska?


    Jag har en Humax 5350... funkar nån av dom här modulerna:

    Matrix Reloaded
    X-Cam
    Matrix Revolutions

  10. #10
    till alla Humax(5100,5400,5300,5350) fungera dom tre modularna.
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

Liknande ämnen

  1. Klarar Dreamboxen av olika system på samma box?
    Av mdredfox8 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-08, 09:33
  2. Olika kort
    Av tomahawk i forum Canal Digital
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-02-08, 20:05
  3. flera system på samma kort
    Av marcusm i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-06-28, 18:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss