Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Text på sci-fi, civilization och .....

  1. #1

    Text på sci-fi, civilization och .....

    Hej på er,

    Hur funkar textningen på sci-fi, civilization, travel and ... för er? Är det någon mer som saknar text? Har alltid varit så hos mig ialla fall. Var hemma hos en kompis som har CD och såg att texten funkade bra hos honom. Måste tillägga att Discovery channel har däremot text.

    Tack på förhand

    /Masse

  2. #2
    Hos mig i sthlm som har Sci-Fi, Animal och standard Discovery så fungerar textningen bra. Även om textremsan är långsam att komma upp när man först kommer in på kanalerna.


    Jag mailade till Discovery för ca två år sen, när endast en tredjedel av textningen dök upp i deras kanaler och jag störde mig väldigt på det. Jag berättade för dom att det var textproblem och det gick bara någon timme efter hörde deras tekniske chef av sig och ville ha mer information.

    Det var då ett routingfel mellan UK och Sverige på textningen som inte var helt bra och det fixade dom på någon dag! Mycket bra gjort av dom...

    Vid kontakt med ComHem och klagan där innan jag skrev till Discovery, sa dom att det inte fanns något fel. Så ComHem (dåvarande Telia) sket fullkomligen i att något kunde vara fel... och dom sitter och skiter fortfarande!
    Du döljer något, sa abboren till metmasken!

  3. #3
    hade en bugg i min gammla macab box så texten inte kom fram på dom kanalerna ,,, fick alltid göra så här ,,, info sen B(grön) tills swe text kom fram sen OK först då funkade texten som den skulle ...

  4. #4

    Re: Text på sci-fi, civilization och .....

    Hmm Sci-fi finns väl inte i ComHems utbud?? *vill ha*

    Lev länge och blomstra

  5. #5

    Re: Text på sci-fi, civilization och .....

    Citat Ursprungligen postat av thorwak
    Hmm Sci-fi finns väl inte i ComHems utbud?? *vill ha*

    Lev länge och blomstra
    Han menar Discovery Science.

  6. #6
    Jag har också problem med textningen på Discovery kanalerna emellanåt. Ibland har jag dubbeltextning då ursprunssändningen har text, och boxen tar in sin textning.

    Ibland får jag dansk-textning och ibland ingen textning alls. När jag inte har text eller dansk-textning brukar jag bara trycka på infoknappen för att få fram infon och sen trycka på den igen för att bli av med infon. Då brukar textningen hoppa igång igen efter ett par sekunder.

  7. #7
    samma för mig,har sällan text på Dis kanalerna

Liknande ämnen

  1. Text-TV på Newengima 2
    Av vinblad i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-02, 13:57
  2. Text-tv
    Av khasim i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 20:45
  3. text
    Av drimis i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-16, 11:25
  4. CD med MII men ingen text
    Av medde i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-06-03, 20:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss