Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: funderar på att köpa M-II kort

  1. #1

    funderar på att köpa M-II kort

    och är helt nybörjare på kort till canaldigital. min tanke var att hjälpa min bror med ett kort till canal digital ( han har en nokia box). jag har en kort brännare multipro 3,5. fungerar med den brännaren till M-II kort ?.

    den jag hittade på Keykard.dk var
    Det nye universale Smartcard för avancerede låssystem.(ISO7816)
    50 Mhz 512/512 (64k/64k)

    Fungerar ENDAST på dessa brännare:
    MultiPro (våran)
    M-II Brännaren
    Inifinity USB Phoenix

    är den som kallas M-II kort

    finns det någon guide till M-II kort? den jag hittade var (Så här bränner man MegaPic 2 kort ) som ligger på guider/pic kort/bränna/ conax M2.

    det kanske är den guiden som jag frågar efter men det är lika bra att ställa en dum fråga.

  2. #2
    Multi Pro 3.5 fungerar utmärkt till det kortet som finns på keycard.dk. Så det är bara att köpa.

    /ElFeo

  3. #3
    Kör något av programmen som ligger under filer i detta forum. Det är inte svårare än så. Om du får problem så finns det massor av folk här som gärna hjälper till!

    /ElFeo

  4. #4
    jag kör multiprogrammeraren v 3.3 den går oxxå att bränna korten i.. men itne köra i phoneix läge

  5. #5
    kolla www.chipcardstore.com m.v.h.wiggen
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

  6. #6
    DEt är inte bara kortet,till Nokia måste du ha en conax-modul.

  7. #7

    vad menar du

    måste man ha en CA modul till nokia mottagaren?
    av vilken anledning?

  8. #8

    Re: vad menar du

    Citat Ursprungligen postat av abcdef80
    måste man ha en CA modul till nokia mottagaren?
    av vilken anledning?
    Eftersom du inte säger vilken modell du har och du säger att du är nybörjare på CD så är det nog många som antagit att det är en 9802S el dyl.
    Om det antagandet är rätt så måste du ha en modul för conax, annars blir det inte så lätt :wink:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #9
    Har letat runt och inte fått klarhet i om man måste uppdatera Fw på Mp 3,5 om man skall bränna M-II. Har 1,5 idag.. Och sitter med en Nokia 9802S med en Telenor Ca.. Funkar detta att köra med?
    //Jbey

  10. #10
    Det var bara den första generationens MII som var känsliga, dagens kort fungerar bevisligen ned till FW 1.3
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Funderar på att köpa Dreambox.
    Av husa550 i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 23:46
  2. [LÖST] Funderar på att skaffa box...
    Av Prime i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-22, 12:35
  3. [LÖST] Funderar...
    Av smack i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-06, 16:40
  4. funderar på att köpa en boxer
    Av lillen49 i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 18:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss