Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 23

Ämne: Uppgradering Thomson DTI2000 Series

  1. #11
    Nu har uppgraderingen kommit. DVB-textningen funkar fortfarende inte ok, utan den undre raden dröjer lite fortfarande. :evil:

  2. #12
    Nya mjukvara är stoppad från och med idag på grund av att boxen kraschade om man valde "uppgradera senare" när valen kom om man vill uppgradera. Alla som har en box som har blivit låst i samband med nerladdningen av nya mjukvaran och inte har garanti längre så står Thomson för reparations kostnaden.

  3. #13
    Tack ZoN för informationen. Jag tar mig friheten att citera migsjälv, vad jag sa dagen innan uppgraderingen.
    Citat Ursprungligen postat av marimekko
    Hoppas dom inte ställer till med något i den nya mjukvaran då (dom har ju en tradition av att introducera minst en bugg för varje uppgradering).
    Jag kände på mig att jag inte skulle välja "uppgradera senare"...

  4. #14
    haha, ja dem är härliga på thomson..

    Jag uppgr i vart fall omgående nu tycks allt fungera bra (hittills).
    Jag tycker dock det är lite synd att det är skillnad på volymen på flera utav kanalerna (om man har dem på max), vilket jag måste eftersom mina analoga kanaler har mycket högre volym. Annars skulle jag få en chock varje gång jag bytade till dem.

  5. #15
    Det är väl egentligen Boxers fel att volymen varierar så mycket. Men Thomsonen borde ha fler nivåer på volymen.

  6. #16
    På vilket sätt skulle boxen ha kraschat ??

    När jag slog på den nyss sa den att det fanns ny mjukvara o jag uppgradera... efter 5 sek efter starten så sa den att det misslyckades och sedan när man kollar versionen så är det 4.04.0 och boxen funkar som den skall (tror jag )

    :?

  7. #17
    Det finns ingen mjukvara i nätet just nu. Därför kan du inte döda din box längre (om du nu är äventyrlig av dig). Vi andra som däremot ville vänta med att uppgradera fick en otrevlig överraskning när vi senare försökte starta boxen...

  8. #18
    På måndag skall en förhoppningsvis felfri mjukvara släppas, om det är någon som har fått sin box kraschat nu kan ni fixa det då. Det tar lite kortate tid än att lämna in boxen.

    Låt boxen stå påslagen, den gröna lampan skall lysa. Vänta tills meddelandet om att installationen har misslyckats kommer upp, det kan ta ca. 10-15 minuter. Efter det väljer ni "exit" och sedan meny/inställning/mottagare/uppgradering.

  9. #19
    Igår kl 24:00 hängde min box sig.. =(((( Problemet är tydligen inte HELT fixat.

    Jag uppgraderade boxen på måndag eftermiddag ca 15-16:00 och har kunnat ha den igång sedan dess. Vilket innebär lite mer än 3 dygn, vilket givetvis är bättre än tidigare men inte tillräckligt bra.

    Någon annan som det oxå har råkat ut för detta än?

  10. #20
    Den nya mjukvaran finns ute nu!
    Version: 60116-02.28

Liknande ämnen

  1. Thomson DTI2000
    Av jannepw i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 13:35
  2. Angående Thomson DTI2000 uppgradering
    Av scorpio66 i forum Boxer
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2004-04-15, 12:18
  3. Thomson Dti2000
    Av Eldkvarn i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 15:03
  4. [LÖST] Thomson DTI2000
    Av Thunderstruck i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-12, 10:38
  5. Thomson DTI2000
    Av pesund i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-05, 18:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss