Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Eurosport

  1. #1

    Eurosport

    Har stora problem med eurosport och eurosport news så fort det blir lite taskigt väder, även star reagerar på det sättet men ingen av dom andra cd-kanalerna. Får stora pixlar över hela rutan, ljudet hackar och mottagaren säger att det inte finns någon signal.

    Är det någon som har samma problem?

    För övrigt har MUTV släckt ner men återkommer tillsammans med Chelsea TV i viasatsport under hösten.

  2. #2
    Du har för dålig singnalstyrcka justera parabolen Eurosport har en svagare singnal.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  3. #3

    Re: Eurosport

    Citat Ursprungligen postat av BBfordson
    Har stora problem med eurosport och eurosport news så fort det blir lite taskigt väder, även star reagerar på det sättet men ingen av dom andra cd-kanalerna. Får stora pixlar över hela rutan, ljudet hackar och mottagaren säger att det inte finns någon signal.

    Är det någon som har samma problem?

    För övrigt har MUTV släckt ner men återkommer tillsammans med Chelsea TV i viasatsport under hösten.
    Har också samma problem med Eurosport. Vid dåligt väder så är det taskig bild både på kabel tv`n och på min parabol.

  4. #4
    Eurosport funkar bra för mig, däremot discovery sverige och extreme sports försvinner så fort det blir lite mulet. Extreme sports är riktigt dålig annars också. :-/
    Nollvision i skogen

  5. #5
    Jag har en 70 cm Eoropaparabol Från Keycard som är ren skit! Hadde samma problem såm ni med Thor Resten fonkar bra. Jag satte en extra parabål enbart till Thor då slyta mina bråblem, fick bätre singnal. Thor är en svag satelit jänfört med Sirios, HortBirt ock Astra. Kan räcka med en känsligare LNB?
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    ja har också ett problem förut innan ja tog ner parabolen så hadde ja super bra singnal kvalitet på thor och lite på sirius och då hadde ja ett funcard så varge gång det rengnade blev ja skit förbannad :x
    nu har ja gätte lite på thor nu när ja har m2 :x
    Dreambox

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    men ja ska väl rikta in den en gång för alla snart :smile:


    jaha nu börjar det rengna :evil:
    Dreambox

  8. #8
    har försökt att rikta parabolen och ändra vinkeln men får ingen bättring på det hela, vet inte vad jag gör för fel.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av BBfordson
    har försökt att rikta parabolen och ändra vinkeln men får ingen bättring på det hela, vet inte vad jag gör för fel.
    Hade också problem för ett tag sedan, men gick till en tv/radio och låna en satfinder (kostade gratis) för att så gott som få optimal signalstyrka. Det funka för mig. Hoppas att det hjälper dig också.

  10. #10
    Om du intte kan se tven när du justerar parabolen sät kanalen på med singnalstyrcka sen har du inne någån såm tittar på teven sen tardu joppinallen med dei ock har telefunkontakt med den såm är inne ock kållar tven när du josterar parabolen. Kolla oxså at alla anten kablar är ådäntlig fast skruvade at dem intte är lösa.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

Liknande ämnen

  1. eurosport?
    Av lacrits68 i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 21:32
  2. Eurosport
    Av Mirage i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 10:58
  3. Eurosport
    Av OA i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 21:55
  4. eurosport?
    Av lacrits68 i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-15, 12:11
  5. Eurosport
    Av BBfordson i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-15, 09:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss