Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Thompson DSI35 tappar bort kanaler..

  1. #1

    Thompson DSI35 tappar bort kanaler..

    Hej på er ! Har lite strul med att en Thompson DSI35H tappar bort mina CanalDigital kanaler. Som det är nu så ligger Viasat i början och när man gör en sökning efter kanaler på CD så hamnar dom på kanalplats 500 och uppåt. När vi nu drog igång mottagaren efter att mina föräldrar vart på semester så har den tappat bort i princip samtliga CD kanaler.... finns ett par st kvar. Varför händer detta ?? och måste man göra sökningen efter CD manuellt... det tar ju en rätt lång tid då man ska söka på rätt många frekvenser,,, med olika polarisation..
    Tacksam för lite hjälp på traven...Trevlig Sommar !!

    -G

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    prova med en ominstalation och sedan gjör en ny kanal sökning det kanske funkar :? kolla ävän singal styrkan och singnal kvalitet
    Dreambox

  3. #3

    Re: Thompson DSI35 tappar bort kanaler..

    Citat Ursprungligen postat av kombort
    Hej på er ! Har lite strul med att en Thompson DSI35H tappar bort mina CanalDigital kanaler. Som det är nu så ligger Viasat i början och när man gör en sökning efter kanaler på CD så hamnar dom på kanalplats 500 och uppåt. När vi nu drog igång mottagaren efter att mina föräldrar vart på semester så har den tappat bort i princip samtliga CD kanaler.... finns ett par st kvar. Varför händer detta ?? och måste man göra sökningen efter CD manuellt... det tar ju en rätt lång tid då man ska söka på rätt många frekvenser,,, med olika polarisation..
    Tacksam för lite hjälp på traven...Trevlig Sommar !!

    -G
    Har du nya programvaran (videoguard) i?

    Hände med min strong oxå efter uppgraderings"#¤$£€&#&!
    i stort samma box... men det ska komma ny programvara (när vet jag ej)

    Kan du inte bara göra en vanlig sökning (allt) du får iofs med en jeffla massa skit.... men det går ju fort

    (kanalerna ligger 1>uppåt viasat o 500>uppåt cd, på min med.. tror inte det går att göra någe åt)

    @reccord

    Tror ej det har med signalstyrka att göra min har 75% på båda skallarna men det hände iaf.... är nog den buggiga programvaran =(
    VU+

  4. #4
    Jeg hadde akkurat det samme på min Strong. En SVENSK :P reset fikk alt på plass igjen, uten å gjøre en ny kanalsøking.

  5. #5
    Hej igen och tack för svaren !!!!
    Jodå... den är uppdaterad med mjukvaru version 6.24
    Har testat att dra ur sladden....raderat alla kanaler... lagt i nya igen.. men dom försvinner igen.Viasat finns kvar men CD´s kanaler är borta. Testade söka efter allt men det blev ingen hit.. fick inte in många kanaler då. Men jag kanske gör fel (högst troligt !)
    Min far som äger prylarna säger att det verkar som om kanalerna försvinner när man går in i menyn och väljer listan med kanaler. Nu ska han testa att INTE gå via listan när han väljer kanaler... han har lagt in kanalerna 5 ggr nu... så han har börjat lessna lite ... hahaha

    Jag har en Nokia 9802 själv som e klockren och med mjukvaruversion 4.0
    funkar den bra.

    -G

  6. #6
    jag raderade alla favorit listor samt alla kanaler....
    Sökt om kanaler o gjort nya favorit listor, efter det har det funkat bra..
    (vet ej om det har med det att göra dock)

    edit: hur gammal e boxen? Om det finns garanti kvar så borde väl den gälla om den tappar kanaler?
    VU+

Liknande ämnen

  1. Tappar kanaler DM800
    Av regant i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-12, 21:22
  2. Tappar kanaler
    Av swedane i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-07, 10:04
  3. 500S tappar vissa kanaler tillfälligt...
    Av fulatrix i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-20, 18:56
  4. ta bort kanaler
    Av limo i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-10-07, 19:02
  5. Tappar vanliga kanaler när...
    Av Jukka-Pekka Kodilainen i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-10, 20:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss