Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Viasat utbudet på boxer upphör i februari 2005

  1. #1

    Viasat utbudet på boxer upphör i februari 2005

    Pratade med viasats kundtjänst angående min samsung dekoder är ju inte godkänd av dem.Och jag förklarade att det skulle bli billigare att ta ett boxer abbonemang för jag tittar ju bara på tv3 och på 5:an. Han avrådde mig att göra detta p.g.a viasat bara skall sända igenom boxer i ett år för att locka kunder att köpa parabol för att kunna se de gratis kanaler som sänds över boxer.snacka om att lura kunder att ta boxer abb och sen sluta sända kanalerna......

  2. #2

    Re: Viasat utbudet på boxer upphör i februari 2005

    Citat Ursprungligen postat av nos.is.fun
    Pratade med viasats kundtjänst angående min samsung dekoder är ju inte godkänd av dem.Och jag förklarade att det skulle bli billigare att ta ett boxer abbonemang för jag tittar ju bara på tv3 och på 5:an. Han avrådde mig att göra detta p.g.a viasat bara skall sända igenom boxer i ett år för att locka kunder att köpa parabol för att kunna se de gratis kanaler som sänds över boxer.snacka om att lura kunder att ta boxer abb och sen sluta sända kanalerna......
    Förstår inte varför boxer-tittare skulle köpa en parabol ?? Och vad skulle viasat tjäna på att "lura" över kunder till boxer :think: Nu måste deras marknadsförare ha tänkt till ordentligt...

  3. #3
    Det är välkänt att avtalet för viasats kanaler bara togs på ett år. Men vad som händer sedan återstår att se..
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  4. #4
    Viasat vill ju bli en egen operatör i marknätet och försöker med alla medel se till att terracoms/boxers monopol på sändningarna bryts.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Viasat vill ju bli en egen operatör i marknätet och försöker med alla medel se till att terracoms/boxers monopol på sändningarna bryts.
    Det förklarar saken...

  6. #6

    Jo det är sant att kontraktet vara ett år men....

    Citat Ursprungligen postat av frejac
    Det är välkänt att avtalet för viasats kanaler bara togs på ett år. Men vad som händer sedan återstår att se..

    Men när jag diskuterade med viasats kundtjänst så förklarade han att viasats vd inte ville förlänga kontraktet!!!!!!

  7. #7
    Vad glada alla annonsörer ska bli när dom helt plötsligt får färre tittare. Tydligen har 67 % av de svenska hushållen TV3 när dom sänder i marknätet också. Undras vad det är annars..

    edit: Vad jag menar är att det är min personliga uppfattning att de inte vill tappa reklampengar och därför fortsätter. Men jag är inte ett dugg insatt i hur MTG tänker, och kan mycket väl vara ute och cykla.

  8. #8
    Vem saknar TV3? Betala för att se reklam och töntiga vädertjejer?? Tvi!

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Jag hoppas verkligen att viasat fortsatter sanda FTA i boxers nat, eller eventuellt startar ett eget nat och sander FTA.
    Har i England finns freeview www.freeview.co.uk som har 20+ kanaler som sands helt fritt. Bara att fixa en box for >£40 och sen har man de flesta kanalerna minus film och sportkanalerna. De flesta lite battre teveapparater som sands har har ocksa inbyggd dekoder. Nar boxarna ar sa billiga kan man ha en box per teve och inte som med boxer,cd,viasat bara kunna anvanda/spela in en i taget. Tank vad skont det skulle vara att kunna ta in 1,2,3,4,5 i det digitala marknatet FTA. Hoppas utveckligen kommer ga at det hallet och att inte viasat nu tar bort kanalerna och med andra ord tvingar alla med boxer att kopa boxerabb. Det uppskattas finnas ungefar 10ggr fler freeviewboxar an kabel/satelitmottagare har. Kanalerna finansieras anda via reklam sa det maste vara bra for viasat om fler kan se deras kanaler gratis?

    Det har blev langt och osammanhangande...hoppas nan forstod vad jag menade

  10. #10
    Tv3 kommer inte att försvinna från marknätet läs i Metro.
    http://www.metro.se/content/acrobat/...04_A_Metro.pdf Pdf fil sidan 8.

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 00:27
  2. Den 15 februari slutar jag att jobba helt...
    Av humlan57 i forum Övrigt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-02-19, 08:42
  3. Travel Channel upphör 1/8-05!
    Av OA i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-08-14, 14:22
  4. PiratkortNU upphör tydligen ?
    Av ramula i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-02-18, 22:18
  5. Avante upphör
    Av Tjocken i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-13, 22:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss