Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: angående kort till canal digital

  1. #1

    angående kort till canal digital

    hejsan....har både titanium o m2 kort.....tänkte prova nått annat kort....basiccard eller platinium kort....kommer dom att vara bra i framtiden?elee finns det några andra kort som ni kan rekomendera....mvh gollen

  2. #2
    BC är ett bra kort då det kan en del pga sin "mångsidighet". Bara filen du lägger in, begränsar vad detta kort kan. Platinium har jag dessvärre inga erfarenheter av.

    Tycker du har bra kort i skrivandes stund, så behåll dessa. Skulle jag gjort.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Platinum är exkat samma skit som m2. Basiccard är ett kort som inte är speciellt populärt på grund av att det är otroligt slött.

  4. #4
    jao, jag kör M-II, basic, Titanium. jag tänker lugna mig tills man vet vad det är som gäller. just nu är det mycket som händer. viaaccess har gått i graven canaldigital kanske med eller inte.... korten är juh rätt dyra. bättre att se om man kommer att ha nytta av dom. du kan göra MYCKET med dom korten du redan har. lär man sig progga dessa. kan du säkert göra vad du vill med dom. M-II finns med conax, fanns med viaaccess och seca kom juh nyligen till kortet.. vad jag hört är platinum bättre än titanium. och skillnaden va att de är mer minne i platinum. men de e vad jag hört och INGET jag vet btw hör väl M-II till samma typ av kort/kretsar som titanium med.. hoppas jag inte ljuger allt för mycket för er nu bara...
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  5. #5
    Som redan sagts så är MII och Platinum samma sak det är bara trycket och priset som skiljer.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    okey, KNOTCARD då ? oxå samma sak ?
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  7. #7
    Samma typ av kort (Atmel 6464) men ett eget OS

    Titanium = Atmel 3232
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Som redan sagts så är MII och Platinum samma sak det är bara trycket och priset som skiljer.
    Vilket kort är billigast? och är det MP 3.5 brännare som funkar till dom.

    Snacka om att det är en djungel för en nybörjare med alla kort, viket kort som passar till vilken box/leverantör och vad man ska ha för brännare.

    På nått sätt missade jag denna tråd innan jag skrev mina frågor i denna tråd: http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=13081

    men det verkar som att MII eller platinum (det billigaste av dom) och en MP3.5 brännare är det jag ska ha till min combibox?

    Kan ingen göra en FAQ där ALLA korttyper står, skillnader mellan dom i vad dom klara samt prisskillnader. kanske sorterat under boxtyp/leverantör. Typ:
    -Canal Digital-
    combobox: fungerandekort: MII/Platinum osv
    passande brännare till dessa kort är MP 3.5

    liten förklaring på vad OS är osv (operativsysten som ligger på kortet fattar jag men inte varför det måste till ett sånt..om nu alla kort måste ha det =)

    eller finns nått sånt redan men jag inte hittat det?

    /Magnus

  9. #9
    Att skriva en FAQ som beskriver vad som fungerar eller inte är fullständigt omöjligt.

    Vi lever i en snabbt föränderlig värld, det som är sant idag behöver inte vara det imorgon, beroende på att providerna ständigt har motåtgärder mot vår hobby.

    Glöm Platinumkort, ska du ha nått så är det MII eller Titanium och ska man inte progga någon annan typ av kort så räcker det med en sniken phoenix/smartmouse annars så är MP3.5-3.6 eller Infinity USB Phoenix två populära modeller
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  10. #10
    Ok stort tack, nu gäller det bara att hitta var man köper grejerna men nån polare tipsade mig om en sida som hette keycard, ska kika på det när jag kommer hem från tjejen =)
    MP3.6USB Brännare och ett MII kort till Canaldigital`s Combobox som samlar damm. kör boxer med trådlös kortdelare numera.

Liknande ämnen

  1. angående nya kort till boxer
    Av Area51 i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-09-08, 16:29
  2. Fråga angående Common-Interface (CI) till dvb-c kort
    Av yeager i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-04-11, 15:27
  3. Canal Digital kort!!
    Av zajter i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 19:49
  4. Angående AU-kort till Boxer
    Av ersa i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-01, 10:12
  5. Kort till Canal Digital
    Av Stimo i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-03, 09:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss