Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Problem med Titanium

  1. #1

    Problem med Titanium

    Har köpt ett titanumkort i veckan som gått och försöker att programmera det med MP 3,5 med Multiprog 1,8 men lyckas ej. När programmering körs står det "sätter kort i programmeringsläge" och kommer ej längre, efter en stund kommer texten "misslyckades att sätta kort i progläge" . Har tidigare uppdatera ett titaniumkort dock ett år gammalt. Tror ni det är något fel på nya kortet eller mina grejer ????????

  2. #2
    har du satt brännaren i phoenix läge?

  3. #3
    Återkommer när jag kommer hem till min dator tack för svaret

  4. #4
    Är du säker på att det är ett vanligt Titanium?

    Alla ställen som jag känner till så är dom omöjliga att köpa.

    Du kan ha fått ett Titancard2 eller nått annat istället!!!
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Är du säker på att det är ett vanligt Titanium?

    Alla ställen som jag känner till så är dom omöjliga att köpa.

    Du kan ha fått ett Titancard2 eller nått annat istället!!!


    är oginalet "utgått" eller annars baar svåra och få tag i?

    --J--
    ....im not lost, im on adventure.....

  6. #6
    Jag tror att det är ett orginal titanium ser exakt likadant ut som det jag har haft tidigare och det ståt titanum på det, alltså ett blått kort med stjärna och medaljongen i hörnet. Jag har kört MPtest fick "Smartcard ATR Test
    No ATR was received from your smartcard
    Loopback data failure, received only 0bytes expected 49bytes.
    Failed to send an 78+7 bytes big block" Kortet är köpt hos A****T om behöver man ändra OS ?? Är det OK att använda Multiprog 1,8 eller ska jag prova Titanium loder som jag läst om i forumet ??

  7. #7
    Det låter som om att det ska vara ett av dom gamla, funderar bara på om det är nått gammalt skit som almsat har haft liggande, kolla http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=13698 han fick inte heller sitt att fungera :-(

    Hur har du det med ström, nytt fint battreri är det första att testa?

    @lacrits68

    Orginal titanium har gått ur produktion, bara handlare med dom i lager kan leverera och Almsats verkar inte vara en hit att handla titanium på längre
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #8

    Köpt samma

    :!: Hej! jag har oxå köpt ett nytt blått titaniumkort,fått precis samma fel som du(Almsat) jag är nu övertygad om att det är fel på korten från början,
    för närvarande är det en kille som skall försöka att progga mitt kort,
    får se om han lyckas!!
    jag skickade tillbaka mitt kort,fick tillbaka som svar att jag bränt kortet!!!
    Beställde sedan ett nytt(fick det frakfritt) detta kort programmerde jag direkt. Har du köpt kortet hos Almsat tycker jag att du ska skicka tillbaka det. Ju fler som gör det desto bättre!!!!!!!!!!
    Einar

  9. #9
    Jag kör med adaptor på programmeraren så spänning finns har ställt den på 9 V Men om jag blivit blåst på kortet så är det ju inte kul det verkar ju stor risk för det. Jag har nu provat med en annan dator och fått samma resultat men dock med samma programmerare och program.

  10. #10
    testa 12V det kör jag

Liknande ämnen

  1. Titanium problem...
    Av NickName i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-04-09, 05:47
  2. problem med titanium?
    Av mirve i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-03-24, 10:01
  3. Titanium problem
    Av Lantto i forum Canal Digital
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 12:59
  4. Titanium problem
    Av LillTroll i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-02-05, 21:48
  5. Problem med titanium
    Av QINXMABO i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-01-23, 01:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss