Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: En som inte hänger med...

  1. #1

    En som inte hänger med...

    Har inte hållt på med det här på ett tag. Har läst igenom lite olika trådar. Men känner fortfarande inte att jag fått svar på min fråga. Har jag förstått det rätt när jag påstår att ingen kan se något annat än typ tv3, ztv, svt längre. Alltså att hela Viasat med tv1000, ticket osv inte längre kan ses?

  2. #2
    Helt korekt!!!
    Men om du äger en dreambox/dvb-kort till datorn så kan du sätta upp en card sharing server å dela ett orginal viasat kort mellan många personer....
    På det viset så kan ju alla dela på kostnaderna å det blir billigare.
    Men på gratis sidan så är det nog bara att vänta tills nån kommer på en lösning och vågar "utala" sig om den....

    /mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

  3. #3
    Det har du rät i! Men om man har en bas abb och ringer man till viasat o sickar utt nyu signal så kan man se guldabb med vissa mottagare?

  4. #4
    Egentligen så skulle jag vilja kunna titta på CNN. Kan man få in den kanalen på Canal Digital också? Eller finns det andra sätt?

    Och sen en annan sak även om det kanske inte riktigt hör hit: Om man har en gammal Nokia mottagare som har stöd sånna där moduler så borde man väl kunna köpa en conax modul och koda av Canal Digital paketet?? Vad skall man i så fall köpa för kort? Jag har dessutom en MP 3.5!

    Tacksam för svar...

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av ibi
    Det har du rät i! Men om man har en bas abb och ringer man till viasat o sickar utt nyu signal så kan man se guldabb med vissa mottagare?
    Hej ibi
    Vad ska man säga till Viasat egentligen?
    Skickar dom inte ut samma signaler till alla användare?
    /Znocko

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av mami
    Helt korekt!!!
    Men om du äger en dreambox/dvb-kort till datorn så kan du sätta upp en card sharing server å dela ett orginal viasat kort mellan många personer....
    På det viset så kan ju alla dela på kostnaderna å det blir billigare.
    /mami
    Någon som kan ge en beskrivning för hur cardsharing med Dreambox funkar då? En länk till ett begripligt ställe??

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    116
    Citat Ursprungligen postat av geckoid
    Citat Ursprungligen postat av mami
    Helt korekt!!!
    Men om du äger en dreambox/dvb-kort till datorn så kan du sätta upp en card sharing server å dela ett orginal viasat kort mellan många personer....
    På det viset så kan ju alla dela på kostnaderna å det blir billigare.
    /mami
    Någon som kan ge en beskrivning för hur cardsharing med Dreambox funkar då? En länk till ett begripligt ställe??
    Förslag: sök lite själv!
    Tex. på dreambox +forum

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av rojac
    Citat Ursprungligen postat av geckoid
    Citat Ursprungligen postat av mami
    Helt korekt!!!
    Men om du äger en dreambox/dvb-kort till datorn så kan du sätta upp en card sharing server å dela ett orginal viasat kort mellan många personer....
    På det viset så kan ju alla dela på kostnaderna å det blir billigare.
    /mami
    Någon som kan ge en beskrivning för hur cardsharing med Dreambox funkar då? En länk till ett begripligt ställe??
    Förslag: sök lite själv!
    Tex. på dreambox +forum
    Resultat av förslag: Jo det har man gjort, men utan civilingenjörsexamen så är det fan inte glasklart... :?

Liknande ämnen

  1. Hårddisken hänger inte med
    Av rhino94 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-26, 05:06
  2. Db 600 hänger sej
    Av pokemon i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 14:17
  3. DM 500-T Hänger sig.
    Av henrikquist i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 11:43
  4. hänger sig
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-02-09, 21:47
  5. [LÖST] Hänger inte med.
    Av hoseknows644 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-05, 23:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss