Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Bluetooth

  1. #1

    Bluetooth

    Hej!
    Jag har problem med att få det att fungera med bluetooth mellan datorn och mobilen. Jag har installerat programmet för bluetooth adaptern i datorn och fått en nyckel att knappa in i mobilen. Min mobil syns i datorn och datorns namn syns i mobilen men när jag trycker på ikonen för att starta programmet så kommer det upp en ruta där det står ingen bluetooth enhet finns. Är det nån som vet vad jag gör för fel?
    Hälsn. Tinge

  2. #2
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    hmm det där problemet kan bero på att när du stoppade i din blåtands-adapter i datorn, hittade datorn den direkt, och installerade drivrutinerna. När du sen installerar det medföljande programmet+drivrutinerna, så hittar inte dessa drivrutiner adaptern, då den redan används.
    Jag har själv haft lite problem med detta, och inte direkt funnit någon bra lösning.. testa kanske att avinstallera alla drivrutinerna, osså installerar du dom igen, från cdskivan, och sen stoppar du i adaptern.

  3. #3
    Hej!
    Jag installerade programmet först sen satte jag dit adaptern.

  4. #4
    Jag fick problem när jag, med nyköpt adapter i handen, hämtade hem de senaste drivruinerna från leverantören istället för att lägga på de som kom med adapten. De nya funkade inte alls, men däremot de gamla som jag fick med adaptern. Fick, vad jag minns, samma symptom - att datorn inte hittade adaptern. Det var en Belkin-adapter.

  5. #5
    Hej!
    Datorn hittar adaptern och jag har knappat in en nyckel i mobilen som kom ifrån datorn. Problemet är att när jag ska öppna programmet så hittas det ingen enhet att använda. Konstigt eftersom jag fick nyckeln skickad från datorn till mobilen via bluetooth. Jag installerade drivrutinerna som fanns på skivan som följde med.

    Tinge

  6. #6
    Har just installerat en bluetooth. hade liknande problem. Det var en D-link och på deras hemsida stod det något om problem om man hade xp och sp2 installerat...därefter fick vi fart på enheten.. Sen bör du oxså kolla vilka comportar som BTenheten använder.. för i mitt fall var den ena avaktiverad och efter aktivering så funkade allt.

  7. #7
    Nu har jag fått bluetooth att fungera men bara så att jag kan skicka bilder från datorn till mobilen och kan se vilka bilder,signaler och teman som finns i mobilen. MEN jag får inte progammen som följde med på skivan som följde med mobilen att fungera. Finns ingen telefon ansluten står det bara
    Tinge

Liknande ämnen

  1. Bluetooth.
    Av stwa i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 23:24
  2. Seasoninterface med bluetooth stöd? :P
    Av Hermansson i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-03-24, 10:56
  3. Bluetooth Mio 168 ?
    Av P-son i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-09, 13:08
  4. Mobiltelefon Ericson K700i bluetooth problem
    Av Slowhand i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-15, 19:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss