Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: läsa av original-kort

  1. #1

    läsa av original-kort

    Hejsan ... nykomling som man är så har man ju lite funderingar (då saker och ting inte fungerar som det ska ... *grrr*)

    Jag har lånat ett original-kort av en kompis, köpt mig en mp 3.5 brännare och ett guldkort .. men får det hela inte att funka ...

    att ställa in mp3.5:an i power on och phoenix mode var inga problem ... den lyser i ett konstant rött sken ... men sen går det inte som jag tnkt mig ...

    i mkextract (och VIAFM) så får jag ett felmedelande direkt (det är inte dll-fel) ...

    det jag nu undrar över är : vilken sida ska vara upp och vilken sida ska vara ner när man stoppar in kortet i mp3.5:an ...om man har den vita sidan neråt och chippet uppåt ... så får man de felmeddelandena .. och om man gör tvärtom ..så slocknar den röda lampan på mp3.5:an ...så vilken sida ska vara upp och vilken ska vara ner ? ...

    hoppas att någon vänlig själ vill dela med sig av deras kunskaper. .. andra tips välkomnas oxå ! :D

  2. #2
    Chipet ska vara vänt neråt

  3. #3
    ska man stoppa in kortet i brännaren INNAN man slår på den då i phoenix-läge ? ... var någon som föreslog det på ett annat forum .. ...

  4. #4
    För mig spelar de ingen roll alls, men test att göra de....

  5. #5
    då ska jag testa det iaf ...då jag kommer hem ...annars får man väl testa allt möjligt ... om det kan ha nånting med att man kör windows XP att göra osv osv ... 8)

  6. #6
    japp .. nu funkade det klockrent ... körde sedan morphex och kortet funkar klockrent !

    var tydligen tvungen att sätta i kortet innan jag tryckte power on och satte den i phoenix-mode ... tack för infon om upp eller ner på kortet !

  7. #7
    De är lungt, de är de vi är till för!!


    /S

Liknande ämnen

  1. Har ett original kort
    Av shiraq i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-10, 11:08
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-02, 17:08
  3. [LÖST] original CD kort
    Av jørg i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-21, 22:04
  4. Vill läsa av original boxer kort hur gör jag?
    Av 666Killer666 i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-18, 02:12
  5. Original kort
    Av Iriti i forum Viasat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 17:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss