Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: Problem med signalstyrka

  1. #1

    Problem med signalstyrka

    Jag har satt upp en 45cm parabol som jag försöker få liv i och en 9321S. När jag nu har kopplat in alla sakerna så får jag ingen signalstyra alls. Jag har vridit på den men inget händer. Jag har testat och ställa den på 197grader men de blir inte mcye bättre. Sladden som jag har är 20m lång kan de ha någon betydelse om man inte har förstärkare.

  2. #2
    Har du en eller två microhuvud ? signal styrkanmätare visa bara 1 microhuvud , dvs om du har två, det visa bara första inte den andra.

  3. #3
    Jag har bara ett och mottagaren är inställd på en. Jag tycker att jag borde få lite i signalstyrka men den står på NOLL.

  4. #4
    ställ in p-bolen på kl 2 då ligger du ganska rätt
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

  5. #5
    Hur mycket jag ändå vrider på den så händer de inget. Parabolen är helt ny så jag tror inte att de kan vara de.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    om du inte får någon styrka då så kan du låna en satfinder av mig :P (båda bor ju i Motala :wink: )
    Dreambox

  7. #7
    Gå in parabol inställningen, kolla om den står parabol 1 eller 2, för 9321s är skräddbyggd för CD, man kan ändra parabol från 1 till 2 ( thor - sirius ) , du sa att du bara har en microhuvud, isf parabol ska står nummer 1 i inställningen, då visa signalstyrkan om parabol siktar rätt satellit.

  8. #8
    är det inget i vägen då??kvist från ett träd räcker när parabolen är så liten..prova med en annan mottagare om du har,typ analog och se om astra eller hotbird t ex går in på den så inte microhuvet e trasigt...brukar jag göra har två 60cm till astra/hotbird å cirka 40meter kabel alla kanaler funkar..Bor i Norrland!!??

  9. #9
    Parabolen är helt ny så jag tycker inte att LNB:n borde vara trasig. Finns de något sätt man kan testa lnb om den är trasig? De liffer ett par träd (30m höga) 50 meter från lägenheten + att 100m ligger det en lägenhets rad till som skulle kunna vara i vägen. Min granne åvanför mej har en parabol men det är en 80 cm:are så nått skall gå och få in tycker jag. Jag bor i Motala (mitt i sverige) om de kan vara till någon hjälp.

  10. #10
    Elevationsvinkel(höjdvinkel) är ca 25 grader för Nordenpositionen. och det är inte mycket för att klara träd, hus o.s.v.
    Har du 30 m höga träd så nära som 50 m från huset finns det inte en chans att få in någon signal.
    Är det lövträd kan det gå att få kanske en svag signal men sedan löven blommat ut så är det tyvärr kört.

    Kjelle

Liknande ämnen

  1. Tappad signalstyrka
    Av KT87 i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 23:07
  2. Vad har ni andra för signalstyrka?
    Av phq i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-03, 21:32
  3. Signalstyrka?
    Av warcow i forum Övriga mottagare
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-02-03, 06:43
  4. Bra signalstyrka på en Sagem itd 64 ?
    Av Millan i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-18, 14:59
  5. Dålig signalstyrka
    Av ComD i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2002-12-12, 17:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss