Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Conax och Videoguard i samma box?

  1. #11
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm

    Titta även på Triax /Thomson boxar. Dessa är godkända för Via & har även Conaxmodul inbyggd.

    VVSMF (Våga Vägra Små Mjuka Fönster)

    Linux rules !!

    -mats :-}

  2. #12
    Jag använder nokia 9802s den funkar bra till både viasat och canaldigital
    Dreambox 7020s, Gemini 3.30

  3. #13
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Säga vad man vill om Nokia men låt dem göra stövlar & telefoner för Digital TV kan de INTE. Jag har själv 8 mottagare i ett rack hemma, och har nog testat de flesta, så jag vet vad jag pratar om. Nokia är i särklass sämst av alla som jag har testat. Och åt andra hållet kommer tveklöst Dreamboxen, den ultimata multimediamaskinen. Snacka om snabb processor. Så vill du köpa en framtidssäker maskin så välj Dreambox & kör CS med några kompisar. Det funkar super.


    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)

    Linux rules

    -mats .}

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    Säga vad man vill om Nokia men låt dem göra stövlar & telefoner för Digital TV kan de INTE. Jag har själv 8 mottagare i ett rack hemma, och har nog testat de flesta, så jag vet vad jag pratar om. Nokia är i särklass sämst av alla som jag har testat. Och åt andra hållet kommer tveklöst Dreamboxen, den ultimata multimediamaskinen. Snacka om snabb processor. Så vill du köpa en framtidssäker maskin så välj Dreambox & kör CS med några kompisar. Det funkar super.


    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)

    Linux rules

    -mats .}
    Dä ä bara å instämma. Dä finns ingen box idag, som kommer i närheten av vad en Dreambox kan prestera, eller dess nästan obegränsade möjligheter. Möjligen Tripple Dragon då, men den ligger ändå långt efter, vad beträffar mjukvara.

    mvh humlan.

  5. #15
    Kan hålla med att nokian inte är den bästa men på bottenplaceringen borde väl ändå strong srt 8700 hamna, fick en sådan när jag tecknade abb hos viasat men den åkte tillbaka i lådan och längst in i förrådet.
    Dreambox 7020s, Gemini 3.30

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av James Bond
    Kan hålla med att nokian inte är den bästa men på bottenplaceringen borde väl ändå strong srt 8700 hamna, fick en sådan när jag tecknade abb hos viasat men den åkte tillbaka i lådan och längst in i förrådet.
    Afan... jag har precis tecknat Viasat, och skall få en sådan box.. men
    då är den bara att glömma... Får väl köpa en dragon cam till min Samsung istället....

  7. #17
    boxen är helt okey man kan ju inte få en guldklimp för 1kr men en strong8700,triax354. det är bara att titta på ditt abb o se glad ut.
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  8. #18
    Strongen går det ej att sortera kanalerna på!!! :?: viasatkanalerna kommer först och sen kommer cd-kanalerna på plats 473 typ.
    Dessutom fick jag ej mitt org cd-kort att fungera i den mottagaren det skall tydligen gå om man stänger av och på mottagaren sjuttioelva gånger.
    Den saknar även digital 5:1 utgång.

    Men kan man leva med detta är det inget fel på mottagaren :roll:

Liknande ämnen

  1. Samma anv.namn och samma lösen?
    Av rubashov i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-12-23, 13:14
  2. Videoguard men inte Conax varför?
    Av bozzo70 i forum VideoGuard/NDS
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 09:12
  3. Videoguard
    Av Berguven i forum VideoGuard/NDS
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-14, 00:14
  4. Videoguard
    Av storfors i forum VideoGuard/NDS
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-02-10, 09:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss