Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Dreambox 500C

  1. #1

    Dreambox 500C

    Fungerar wake-on-lan på dreamboxarna?

    Jag tänkte att man kanske kunde använda en Dreambox som cs-server hemma istället för att koppla in en multiprog-brännare till PCn. Men om det ska fungera smidigt så måste Dreamboxen vakna automatiskt när jag slår på min PC och den börjar fråga efter nycklar (speciellt om det är en timerstyrd inspelning). Någon som har koll på detta?

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Frågan är hur du ska få in cs-server programvaran på mottagaren eftersom du inte har en hårddisk i mottagaren och minnet är begränsat så tyvärr... Jag ser inte att det skulle gå OM du inte kan köra den via en utdelad resurs i nätverket...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    DM500 virker fint som cardserver, trenger ike disk for det, men husk at den har bare en kortplass, men du kan koble til en seriell phoenix brenner..
    Dreamboxen står jo alltid på, så det er ikke noe problem når pc skal ha kodene..
    DB7000S / DB500S / Strong SRT8700

  4. #4
    vad kostar en sådan box?

    var köper man den billigast?
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av _age_
    vad kostar en sådan box?

    var köper man den billigast?
    Du har PM.

    mvh humlan.

  6. #6
    OK, jag frågade om 500:an, men egentligen hoppas jag kunna vänta på en större modell (med fler tuners och hårddisk). Min Sagem-box är inte på dygnet runt, så jag misstänker att min eventuella Dreambox inte kommer vara det heller. Dreamboxen går väl att stänga av (så mycket värme som Sagem-boxen genererar så lär i alla fall den inte palla att stå på så länge)?

    Förstår inte riktigt vad problemet är med att Dreamboxen "bara" har en kortläsare? Kör man kabel-TV så lär man väl inte behöva fler, eller har jag missat något (eventuella andra kort får man väl accessa via internet)?

    Av era svar så antar jag att WAKE-ON-LAN inte fungerar? Då får det verkligen bli en Dreambox med hårddisk eller så får kortet sitta i PC:n.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av janbananfan
    OK, jag frågade om 500:an, men egentligen hoppas jag kunna vänta på en större modell (med fler tuners och hårddisk). Min Sagem-box är inte på dygnet runt, så jag misstänker att min eventuella Dreambox inte kommer vara det heller. Dreamboxen går väl att stänga av (så mycket värme som Sagem-boxen genererar så lär i alla fall den inte palla att stå på så länge)?

    Förstår inte riktigt vad problemet är med att Dreamboxen "bara" har en kortläsare? Kör man kabel-TV så lär man väl inte behöva fler, eller har jag missat något (eventuella andra kort får man väl accessa via internet)?

    Av era svar så antar jag att WAKE-ON-LAN inte fungerar? Då får det verkligen bli en Dreambox med hårddisk eller så får kortet sitta i PC:n.
    Spelar ingen roll om Du stänger av Dreamboxen, nätverksuppkopplingen går ändå. Den stängs bara av, när den blir strömlös på en DM500.
    Å som Du säger, så finns ingen anledning att ha fler kortläsare än 1st, för kabelnät.

    mvh humlan.

  8. #8
    DM500 blir ikke varm i det hele tatt, så det er ikke noe problem å la den stå på hele tide. WOL vet jeg ingenting om på denne boksen.
    DB7000S / DB500S / Strong SRT8700

  9. #9
    OK, boxen verkar vara mer aktiv i standbyläget än en PC är så Wake-On-LAN verkar onödigt (fast Sagem-boxen är väl kanske ganska aktiv den också i standby, har liksom inte tänkt på det bara).

    Tack för era svar! Hoppas bara den där HD-drömmen släpps snart för COMHEM... ray:

Liknande ämnen

  1. Dreambox 500C
    Av Eklundh i forum Dreambox
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-12-08, 15:44
  2. Dreambox 500C & HDTV
    Av janbananfan i forum Com Hem
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-09-14, 19:49
  3. Dreambox 500c
    Av elke i forum Com Hem
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2005-06-05, 12:01
  4. Dreambox DM 500C
    Av iggy i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-04-07, 16:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss