Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Eurosport har försvunnit för mig

  1. #1

    Eurosport har försvunnit för mig

    Någon mer än jag som inte hittar nån analog eurosport i nätlistan(A). Hittar bara digitala på plats 10 och den får jag en röd ruta på. Men på mitt TV-kort till datorn så får jag in en analog eurosport.
    Strange...

  2. #2

    Re: Eurosport har försvunnit för mig

    Citat Ursprungligen postat av slomo
    Någon mer än jag som inte hittar nån analog eurosport i nätlistan(A). Hittar bara digitala på plats 10 och den får jag en röd ruta på. Men på mitt TV-kort till datorn så får jag in en analog eurosport.
    Strange...
    När man ringer Comhems support så möts man av ett meddelande som säger att kanalen är borttagen om man inte har Medium eller Large paketet (tror jag det var, om jag inte minns fel).

  3. #3
    Men kanalen sänds ju fortfarande eftersom jag får in den på mitt tv-kort som bara tar analoga grundutbudet. Varför har de plockat bort den från nätlistan så man inte kan ta in den med sin sagembox?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av slomo
    Men kanalen sänds ju fortfarande eftersom jag får in den på mitt tv-kort som bara tar analoga grundutbudet. Varför har de plockat bort den från nätlistan så man inte kan ta in den med sin sagembox?
    Ring/maila & fråga dom!

    majos

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av majos3
    Citat Ursprungligen postat av slomo
    Men kanalen sänds ju fortfarande eftersom jag får in den på mitt tv-kort som bara tar analoga grundutbudet. Varför har de plockat bort den från nätlistan så man inte kan ta in den med sin sagembox?
    Ring/maila & fråga dom!

    majos
    Jag har mailat dem och fått ett svar om att det kan dröja med svaret. ;-)

    Har ni andra en analog eurosport i er nätlista (A)?

  6. #6
    Detta står på deras hemsida:

    ----------------------------------------------------------
    2005-08-04
    Eurosport - var hittar jag kanalen?
    Den 1/8 genomförde Com Hem en förändring som rör Eurosport. Förändringen innebär att kanalen, som hittills legat fritt för alla digitalt, från 1 augusti enbart ingår i de digitala abonnemangen Medium och Large. Eurosport ligger dock fortfarande kvar för alla i det analoga grundutbudet. Detta har tyvärr rört till det för vissa av våra kunder och vi vill här tydliggöra vad som gäller kring kanalen:

    Eurosport ligger fortfarande kvar för ALLA Com Hems kunder i grundutbudet via din vanliga TV. Hittar du inte kanalen, gör en ny kanalsökning på din TV. Du som har en digital-box från Sagem och inte abonnerar på Medium eller Large kan dock endast titta på denna grundutbudskanal via din tv och ej via boxen. Tänk på att det behövs en antennkabel från din box till din tv för att du skall kunna se de analoga kanalerna via din tv.

    Den digitala versionen av Eurosport ligger fr o m 1/8 endast med i abonnemangen Medium och Large. Abonnerar du på dessa får du alltså automatiskt Eurosport digitalt. Du behöver inte göra någonting. (Är du en sådan kund och har en Sagem-box kan du titta på alla grundutbudskanaler via din box.)

    För dig som abonnerar på 8 favoriter gäller följande: Du har fortfarande tillgång till Eurosport via Com hems analoga grundutbud i din vanliga TV.
    Fr o m februari 2005 är dock inte Eurosport längre valbar för 8 favoriter. Berörda kunder informerades om detta via brev i februari och uppmanades att välja till en annan kanal än Eurosport. Om du vill titta på Eurosport digitalt kan du välja abonnemangen Medium eller Large, där kanalen ingår.

    Glöm inte att uppdatera era Favoritlistor.

    Vi ber om ursäkt för strulet!

  7. #7

    Nu har jag fått svar...

    Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

    Vi tog tillfälligt bort kanalen för att göra plats år nya kanaler, men kommer nu att lägga tillbaka den på kanalplats 16. Den bör finnas igen under dagen. Ni kan dock alltid se kanalen direkt via ert grundutbud(utan box)

    Med vänlig hälsning

    Com Hem AB
    Kundservice


    Nu har jag kanalen i boxen igen...

Liknande ämnen

  1. HD-kanalerna i DB800 HD har försvunnit
    Av Hampus920 i forum Dreambox
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2010-04-20, 13:19
  2. Kanaler har försvunnit
    Av Melicia i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-25, 14:06
  3. Bilden har försvunnit! DM 500-s
    Av SA3L i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 05:31
  4. Vissa kanaler har försvunnit
    Av jhom i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 10:56
  5. En partition har försvunnit?
    Av admin i forum Windows
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 16:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss