Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Både Viasat (Sirius) och Astra?

  1. #1

    Både Viasat (Sirius) och Astra?

    Hej!

    Vi hade tänkt skaffa parabol, och då vi har tyskt blod i släkten vill vi gärna komma åt de tyska kanaler Astra har att erbjuda, men samtidigt skulle vi också vilja komma åt Viasat's Sirius, men då dessa verkar ligga ganska långt ifrån varandra på vårt himlavalv verkar det vara en ganska dyr företelelse. Vad har jag för alternativ?

    På Satpro.se hittade jag att "Europa-paketet" med 4-LNB:n klarar av detta, men det kostar också 4500, motordrivet fungerar ju också, men det är bara marginellt billigare.

    Har jag några andra (billigare) alternativ?

    Edit* Detta kanske inte är rätt ställe att posta på, men jag hittade inget jag tyckte passade bättre.. Om någon mod tycker annorlunda så flytta tråden.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    en motor är ju ett altenativ eller två paraboler.

    motor kan man få för en 650kr
    Dreambox

  3. #3
    Om Du köper ett abb, så ingår ju ofta en mottagare, å en parabol med 4LNB:n behöver inte kosta skjortan. Men Du får utveckla lite mer vad Du ska/vill göra, innan jag kan föreslå nåt lämpligt.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    det går väl att ha en parabol med 1lmb för astra och en för sirius sen en svitch imellan parabol storlek 1m borde fungera och inga vänte tider när man vrider motorn

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av shalle
    det går väl att ha en parabol med 1lmb för astra och en för sirius sen en svitch imellan parabol storlek 1m borde fungera och inga vänte tider när man vrider motorn
    Går att ordna med samma parabol...

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  6. #6
    Tack för alla svar!

    Det jag vill göra är att kunna få in både Viasat (sirius) och Astras utbud, utan att behöva plocka fram stegen till taket när jag byter kanal.

    Då vi behöver vissa tyska kanaler så fort som möjligt verkar det som vi köper oss en 80*90 parabol med 1 LNB för att få in Astra, och vill vi sen bygga ut med Viasat borde väl det enda som behövs vara en switch samt se till att boxen vi köper stödjer Viasat (jag vet att CanalDigital heter Conax, vad heter viasat?).

    Åter igen, tack!

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Citat Ursprungligen postat av shalle
    det går väl att ha en parabol med 1lmb för astra och en för sirius sen en svitch imellan parabol storlek 1m borde fungera och inga vänte tider när man vrider motorn
    Går att ordna med samma parabol...

    mvh humlan.
    Utan att behöva en relativt dyr 4-LNB:s maskin? eller?'

  8. #8
    Viasat = NDS Videoguard

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av NewToasted
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Citat Ursprungligen postat av shalle
    det går väl att ha en parabol med 1lmb för astra och en för sirius sen en svitch imellan parabol storlek 1m borde fungera och inga vänte tider när man vrider motorn
    Går att ordna med samma parabol...

    mvh humlan.
    Utan att behöva en relativt dyr 4-LNB:s maskin? eller?'
    En parabol behöver inte kosta så mycket, å tar Du abb så går det att få en box billigt.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  10. #10
    wiasat abb med en tombson box parabol för hotbird,astra så foljer sirius med i paketet köp till 4vägs switch o en skål med 2 lmb
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

Liknande ämnen

  1. Både sirius och Thor funkar inte.
    Av Blo i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 18:03
  2. (thor) (sirius) (astra) (hotbird)
    Av Smergo i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 06:53
  3. Sirius och Astra
    Av LancelotSweden i forum Viasat
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 10:55
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-09-26, 13:04
  5. Både Viasat och CD!?
    Av skajj i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-01-12, 15:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss