Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Spela av ljud från en dvd

  1. #1

    Spela av ljud från en dvd

    Går det att enkelt ta ljudfilen/filerna från en dvd och bränna in dessa på en cd så det går att lyssna på ludet i en cdspelare?? (Konserter o liknande)

    ex. dvdshrink ger någon fil man kan bränna eller på något annat sätt?
    Auktoriserad julmusttestare.

  2. #2

  3. #3
    Snouser! du är ju en lika gammal medlem som Elvings, varför denna tykna sätt?? vill du tala om det ?
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  4. #4
    Jag har ett kanonprogg som heter " #1 Video Converter " det progget klarar å plocka fram ljudspåret. Exemplariskt utformat program = Alla begriper hur det ska användas. Proggets hemsida:
    http://www.videotox.com/

    mvh humlan
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  5. #5
    förlåt, de va ett dåligt skämmt
    fick syn på sidan nu så jag tänkte i stället för att skriva sök på google så funkade den sidna lika bra D.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Går det att enkelt ta ljudfilen/filerna från en dvd och bränna in dessa på en cd så det går att lyssna på ludet i en cdspelare??
    I en handvändning tror jag inte det går :-( men med litet arbete...JA
    Du kan använda DVDdecrypt, höger clicka på en .vob fil och välja streamprocessing, där markerar du DEMUX och rippar skivan. Nu har du separata ljud och videofiler, ljudfilerna heter .ac3 även om det inte är AC3-ljud. Nu kan du spela av dom med VLCplayer eller liknande, hur man omvandlar dom i bättre format vet jag inte än.

    Mvh Kalle

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Kalle_P
    Går det att enkelt ta ljudfilen/filerna från en dvd och bränna in dessa på en cd så det går att lyssna på ludet i en cdspelare??
    I en handvändning tror jag inte det går :-( men med litet arbete...JA
    Du kan använda DVDdecrypt, höger clicka på en .vob fil och välja streamprocessing, där markerar du DEMUX och rippar skivan. Nu har du separata ljud och videofiler, ljudfilerna heter .ac3 även om det inte är AC3-ljud. Nu kan du spela av dom med VLCplayer eller liknande, hur man omvandlar dom i bättre format vet jag inte än.

    Mvh Kalle
    Då tycker jag att Du bör ta dig en titt, på progget jag nämde ovan....

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Då tycker jag att Du bör ta dig en titt, på progget jag nämde ovan....
    Jag var nog i andra tankar när jag läste inläget ops:
    Men jag har informerad mej litet bättre nu, en liten sökning på Piratbay visade en bra sortering av Videoconverters. Jag tror inte att jag kommer och bli lycklig med några program som fixar allt med ett fåtal knapptryckningar utan att jag vet vad som sker.

    Mvh Kalle

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Kalle_P
    Då tycker jag att Du bör ta dig en titt, på progget jag nämde ovan....
    Jag var nog i andra tankar när jag läste inläget ops:
    Men jag har informerad mej litet bättre nu, en liten sökning på Piratbay visade en bra sortering av Videoconverters. Jag tror inte att jag kommer och bli lycklig med några program som fixar allt med ett fåtal knapptryckningar utan att jag vet vad som sker.

    Mvh Kalle
    Möjligheterna kan gärna få finnas, men dom ska inte dominera från början, vid start av ett progg. Det skapar mest bara förvirring, om man inte är insatt i hur det fungerar med allt. Fast smaken är förstås som baken...

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  10. #10
    Har varit borta några dagar och först nu kunnat läsa era svar.
    Tackar för hjälpen. Skall testa.
    Auktoriserad julmusttestare.

Liknande ämnen

  1. Inget ljud från DVI-HDMI men från Scart
    Av jhunden i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-11, 23:56
  2. spela in från boxen
    Av bensson i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-02, 21:28
  3. Spela in från EPG
    Av razorx i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-08, 20:21
  4. Spela in från tv
    Av vesslan i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-06, 10:11
  5. Spela in digitalt från bbb's ip tv?
    Av rAe i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-02, 07:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss