Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: 1 mottagare, 2 kort

  1. #1
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger

    1 mottagare, 2 kort

    Någon som har koll på om det går att få mgcamd att läsa/uppdatera 2 kort samtidigt?

    Som det är nu tar han första CWS raden.... Så det blir bara det kortet som han läser/uppdaterar...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  2. #2

    Re: 1 mottagare, 2 kort

    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Någon som har koll på om det går att få mgcamd att läsa/uppdatera 2 kort samtidigt?

    Som det är nu tar han första CWS raden.... Så det blir bara det kortet som han läser/uppdaterar...
    Bara en fundering från en novis... Skulle det inte fungera med att döpa om filerna å köra dubbelt (mgcamd--mgcamd1) å dedikera ett kort till varje?

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Njaa... Vetefan... Tror inte Mgcamd har nån funktion för att styra mot en speciell config fil...

    Sen blir det inte som jag tänkt mig då eftersom då måste jag ju starta en cam och sen när jag vill köra på andra kortet så får jag stänga den och starta nästa... Blir ju inte riktigt rätt...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Njaa... Vetefan... Tror inte Mgcamd har nån funktion för att styra mot en speciell config fil...

    Sen blir det inte som jag tänkt mig då eftersom då måste jag ju starta en cam och sen när jag vill köra på andra kortet så får jag stänga den och starta nästa... Blir ju inte riktigt rätt...
    Jag förstår det, men så får man göra då inte alla CAM/EMU klarar alla system. Å det är inte det som är problemet då, att mgcamd inte kan hantera det andra kortet.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  5. #5
    Spidde
    Gäst
    Jag har alldrig behövt uppdatera mina kort i orginalmottagare. Kör både cd å via med mgcamd

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Jo men nu ska jag köra 2st kort av samma sort :P
    Rättare sagt 2st cd kort
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Jo men nu ska jag köra 2st kort av samma sort :P
    Rättare sagt 2st cd kort
    Med en DM7025S går det, där är det dubbla mottagare som kan köras var för sig.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  8. #8
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Jo det vet jag... Har redan en 7025 som rullar

    Men nu gäller detta på en 500 :P
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. Ett NDS kort till två olika mottagare?
    Av svankan i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 18:40
  2. Mottagare utan kort???
    Av Nicepoz i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-01-27, 22:52
  3. Två mottagare på ett kort?
    Av ollo i forum Övriga mottagare
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 20:14
  4. Många mottagare - ett kort - carddoubler ???
    Av nissehult61 i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 22:10
  5. [LÖST] Sat-mottagare och kort
    Av Kalle* i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-27, 22:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss