Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Datorn startar om sig

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    116
    Tackad
    1 gånger
    I mitt fall så händer följande. När jag valt att stänga av datorn så fungerar den som vanligt ända fram tills den ska stänga av, då står det "nu kan du stänga av datorn" så måste jag stänga av den manuellt, tidigare skedde det automatiskt. När sedan datorn varit avslagen som jag tidigare nämnt i ca 10-15 min. så startar den helt plötsligt igen, så om jag inte ska sitta mer vid datan så måste jag antingen dra ur sladden eller trycka in strömbrytaren på baksidan, annars så startar den igen. Den har hållt på så här i över ett år, men jag har inte märkt några andra konstigheter.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jaka
    I mitt fall så händer följande. N
    Kontaminera inte andras trådar med nya problem.
    Skriv en ny tråd så ska jag hjälpa dig.

  3. #13
    det kan vara ett virus som heter winblaster32.exe
    har man det så uppför sig datorn på det viset
    Starta om datorn i felsäkertläge gå in på
    sök ; sök efter winblaster32.exe ställ in sökningen på sök i dålda filer och mappar!
    Om filen hittas ta då bort den !
    mvh RW800

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av jaka
    I mitt fall så händer följande. När jag valt att stänga av datorn så fungerar den som vanligt ända fram tills den ska stänga av, då står det "nu kan du stänga av datorn" så måste jag stänga av den manuellt, tidigare skedde det automatiskt. När sedan datorn varit avslagen som jag tidigare nämnt i ca 10-15 min. så startar den helt plötsligt igen, så om jag inte ska sitta mer vid datan så måste jag antingen dra ur sladden eller trycka in strömbrytaren på baksidan, annars så startar den igen. Den har hållt på så här i över ett år, men jag har inte märkt några andra konstigheter.
    du har varit inne i kontrollpanelen>energialternativ och kollat inställningarna i avancerat?

    mvh
    t

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    116
    Tackad
    1 gånger
    Har nu provat det mesta, utan framgång. Så till slut var jag inne i systemkonfigurationen och rotade, ivilket fall så bockade jag i eller bockade ur nån ruta, och då plötsligt fungerade den. Slog av själv och startade inte utan anledning. När jag sedan startade den igen så kom det något meddelande upp om att förändringarna jag gjort krävde att jag registrerade om mitt windows XP. Så när jag äntligen gjort det så är jag tillbaka på ruta Ett. Alltså startar av sig själv. Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig.

  6. #16

    Har fortfarande problem

    Har hämtat sensate virusfilen för F-secure.

    Har bränt in memtest och bootat från den. Den startar om sig efter ca 1 timme.

    Jag tror det är under tiden som processorn testas. Eller iallfall under det första testet.

    Nåt fler förslag.

    Har lagt in XP på annan hårddisk med samma fenomen.

    Fel på minenna?

    //Frasse
    //Frasse

  7. #17
    Som jag nämt förut, testa med en annan nätdel.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  8. #18
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Helt klart ett värmeproblem. Kan vara:

    - CPU-fläkten.
    - Moderkort-kylaren / fläkten.
    - Grafikkorts-fläkt
    - Nätdelen.

    Om du har ett MB som stöder ACPI så kan du logga tempen på en massa ställen, samt även spänningen från nätdelen. Prova att köra progget sensors eg.

    sensors -f > /tmp/temperatur.log

    Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #19

    Har testat annan nätdel

    glömde jag nämna.

    //Frasse

    Har märkt nu att den startar mest om sig när jag tittar på vissa filmklipp.

    Har formaterat opm hårddisken på denna dator. Ska jag trycka i den i annan dator och formatera där?

    //Frasse
    //Frasse

Liknande ämnen

  1. DM600 som startar om o om o om...
    Av honken08 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-18, 22:55
  2. Box startar ej
    Av gambler3k i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 22:09
  3. Startar om
    Av willehard i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 21:29
  4. SRT 8700 startar ej
    Av Snouser i forum Övriga mottagare
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 21:58
  5. Datorn startar inte
    Av frinios i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-08-12, 00:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss