Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Twinhan kort DVB-T, CS? MP3.5?

  1. #1

    Twinhan kort DVB-T, CS? MP3.5?

    Hej!
    Jag funderar på att köpa ett DVB-T kort o köra i en dator i vardagsrummet. Går det med detta kort Twinhan att köra CS, Orginal kort med MP3.5 och Softcam?
    Isof. Vilka progg skall man använda sig av?


    Tacksam för svar

    Mvh

  2. #2
    Jag kör med det kortet och softcam med Boxer. Funkar finfint, men Twinhan kräver ganska starka signaler för att funka bra. Jag har cirka 80-93% i signal styrka och runt 80% i kvalitet och det funkar hackfritt.

  3. #3
    Vilket klarar svaga signaler isf?

  4. #4
    tv-korten till dator med DVB-T kräver oftast högre signalstyrka vilket kort än du väljer.

    Varför inte se till att ha bra signalstyrka i ditt hus/lägenhet? En svag signal ger ju oftast sämre bild vilket jag själv har fått erfara. Jag har också Twinhan DTV Ter-CI Split kortet. Tar en stund att få igång med bra decoders och annat tjaffs. Jag använder bara de fria kanalerna. TV4 är den enda kanal som spökar för mig... i vissa program kan jag knappt se bilden och i ett annat program kan jag se bra bild men med vissa hack och konstiga pixlar.
    Antar att det har o göra med våran antenn på taket inte är den nyaste. 22år.

  5. #5
    vad sägs om 2 st Twinhan DTV Mini Ter, och en MP3.5 för att dela på boxerkortet till båda pci-korten vi någon slags CS?
    kan det fungera?
    anledningen är att jag vill kunna kolla på tv samtidigt som jag spelar in.

  6. #6
    om du vill spela in och titta på samma kanal samtidigt så går det ju bra.. annars måste du ha två tuners men om det fungerar att göra som du beskriver vet inte jag.

  7. #7
    okej.

    är det någon annan som har testat med två pci och en MP3.5 ?
    som jag har förstått det ska det väl iaf fungera med 1 pci och en MP3.5? fungerar det inte att ha CardServern på samma dator som pci-korten så har jag en server där jagf kan koppla in brännaren och dela ut till datorn.

Liknande ämnen

  1. Vdr 1.4.2 + twinhan dvb-c
    Av Eskas i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-21, 09:48
  2. VISIONPLUS/TWINHAN TV-KORT KABEL-TV DVB-C PCI
    Av KabelKillen i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-03-12, 19:41
  3. twinhan-kort problem?
    Av antez i forum Boxer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-02-05, 03:35
  4. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2004-12-16, 17:59
  5. Visionplus/TwinHan DVB-T
    Av Killy i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-20, 10:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss