Visa resultat för omröstning: Kommer du att rösta på Piratpartiet i höst? (www.piratpartiet.se)

Antal röster
268. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja!

    82 30.60%
  • Nej!

    113 42.16%
  • Vet ej!

    59 22.01%
  • Får ej rösta

    14 5.22%
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Kommer du att rösta på Piratpartiet?

  1. #1
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger

    Kommer du att rösta på Piratpartiet?

    Kommer du att rösta på Piratpartiet?

  2. #2
    Svarar ett hypotetiskt ja. Det nya partiprogramet låter ganska vettigt. Dock så måste jag erkänna att som amatörpoet och med författarambitioner så var jag tvungen att tänka både en och två gånger innan jag komma fram till att jag kunde stödja dem.

  3. #3
    nej jag kan ej tänka mig det. det vore bättre de redan befintliga partierna sloge sina påsar ihop och gjorde något bra...
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  4. #4
    Hoppas ni verkligen läser igenom deras partiprogram innan ni svarar....

    De vill bla. ta bort upphovsrätten och världspatenett, hur de nu ska kunna genomföra det?

  5. #5
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    För de som inte orkar gå in på sidan:
    Upphovsrätt och patent

    Upphovsrätten sägs gynna kulturskapande, och patenten sägs gynna innovation. Detta har upprepats så många gånger att ingen ifrågasätter det. Vi menar att det bara är en stor myt, som hålls vid liv av dem som har något att vinna på att de mekanismerna finns kvar. I själva verket HINDRAR upphovsrätten ny kultur, och patenten HINDRAR innovation. De enda som vinner på upphovsrätt och patent är de som idag sitter på de ekonomiska fördelarna av gårdagens kultur och innovation.

    Upphovsrätt är ett monopol på kultur. Patent är ett monopol på kunskap. Precis som alla andra monopol, så är de bra för monopolinnehavaren, men urusla för samhället i övrigt.

    Piratpartiet vill ha en rätt för alla att fritt sprida och bygga vidare på kultur, kunskap och offentlig information.

  6. #6
    Jag röstar inte på enfrågepartier...
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  7. #7
    Undrar vad läkemedelsföretagen, som lägger ner ofantliga summor varje år på forskning, reagerar på detta om det mot förmodan skulle bli verklighet?

    Så fort de kommer på ett läkemedel så är det fritt fram för andra att "sno" det...

  8. #8
    Piratpartiet och dess anhängare är i grunden parasiter. De vill utnyttja andra människors hårda arbete och skaparkraft gratis då de är för lata för att skapa något själva eller för snåla att betala för sig.

  9. #9
    Kommer inte att göra det.
    Att rösta på dem är som att kasta bort sin röst.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av K.K.
    Piratpartiet och dess anhängare är i grunden parasiter. De vill utnyttja andra människors hårda arbete och skaparkraft gratis då de är för lata för att skapa något själva eller för snåla att betala för sig.
    Utan att helt vara såld på deras tankar så måste jag ändå vända mig mot att de kallas parasiter. Två huvudpunkter fanns på deras agenda sist jag orkade kolla och det en var avskaffandet av upphovsrätt och det andra stärkande av integritetsskyddet. Anledningen till varför upphovsrätten skulle avskaffas är att det är ett statligt subventionerat monopol. Enligt vissa sätt att se på saken så skulle patent och dyligt kunna bromsa utvecklingen enligt andra tvärt om. Vad man väljer att tro på är upp till varje person men att kategorisera en grupp mäniskor som parasiter för att de har en avvikande åsikt tycker jag är svagt. Integritetsskydd antar jag att alla vill ha men med tanke på vissa partiledares utspel om nationella DNA register så kanske det inte är sant.

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-30, 11:40
  2. m2 kommer ?????
    Av reidarberge i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-14, 19:48
  3. det kommer
    Av reidarberge i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-08, 12:44
  4. När kommer nya ....
    Av atomictom i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-06, 12:34
  5. NÄr Kommer Key 20!
    Av dicko i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-06, 11:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss