Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Hela Husetabonnemang

  1. #1

    Hela Husetabonnemang

    Funkar det att köra hela huset abonnemang på två olika paranboler. Eller har viasat nått avancerat system som gör att motagarna måste vara anslutna till samma microvågs huvud?

    Är det nått annat som kan ställa till det, ex anslutning till telenätet?

  2. #2
    Nästan helt säker på att precis som med "tvilling" så kan man t.e.x ha ett i sommarstugan
    och ett hemma om man nu skulle vilja ha det så , men det är ju tänkt så att man
    ska ha alla hemma så att man inte behöver bråka om vilket tv program man ska se på ;-)

    * men kan ju ha fel , inte hoppat på det där ännu med fler boxar *

  3. #3
    de törrs jag nog svara på.. det spelar nog ingen roll vilken parabol mottagarna sitter på. endast korten är parade med den box du tänkt köra med. så tvillingkortet fungerar nog t.ex inte i samma box som huvudabbet sitter i. så antingen skruvar man upp fler parabolskålar eller köper twinlnb. att köpa ny skål med lnb är nog ungefär samma kostnad som att köpa ett twinlnb.(nu får man juh all utrustning av viasat, dom som krävs t.ex twinlnb)

    men jag vet då en sak.. jag tänker inte binda mig i 2 år till och betala extra för fler kort. de går juh att lösa med cardsharing.

    å andra sidan har man en sommarstuga och ej internet där så är nog ända lösnnigen att skaffa tvilling kort. för de funkar de med.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Enligt ViaSkratt så MÅSTE mottagarna vara anslutna till samma telefonnummer mha modemet. Jag ville ta ett tvillingabb till stugan (där jag inte har någon telefon), men det gick inte sa kundtjänst. Någon som har provat det ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    Enligt ViaSkratt så MÅSTE mottagarna vara anslutna till samma telefonnummer mha modemet. Jag ville ta ett tvillingabb till stugan (där jag inte har någon telefon), men det gick inte sa kundtjänst. Någon som har provat det ?
    Detta har diskuterats mången gång och ja det fungerar utmärkt. Osäker om du kan beställa ticket och sådant däremot men det finns säkert gamla trådar som tar upp även det.

  6. #6
    jag har endast ett viasat abbonemang. har ingen hemtelefon. så.. de e lugnt. ska de som beställer hela husetabb behöva skaffa sig hemtele oxå. nej endast ticket man missar, btw de kan man väl beställa via mobil o.s.v bara man har kundnr till dom.. lr nått
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    Enligt ViaSkratt så MÅSTE mottagarna vara anslutna till samma telefonnummer mha modemet. Jag ville ta ett tvillingabb till stugan (där jag inte har någon telefon), men det gick inte sa kundtjänst. Någon som har provat det ?
    Detta har diskuterats mången gång och ja det fungerar utmärkt. Osäker om du kan beställa ticket och sådant däremot men det finns säkert gamla trådar som tar upp även det.
    Precis där emot så ska man ju inte säga att man ska ha det till stugan :smile:

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av gump

    men jag vet då en sak.. jag tänker inte binda mig i 2 år till och betala extra för fler kort. de går juh att lösa med cardsharing.
    .
    Men om man skulle råka dela kort med någon som bor på andra sidan stan och som saknar inet... så kan det ju vara bra men hela huset abn.

    Tack för svaren, det blir att beställa till veckan..

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    Enligt ViaSkratt så MÅSTE mottagarna vara anslutna till samma telefonnummer mha modemet. Jag ville ta ett tvillingabb till stugan (där jag inte har någon telefon), men det gick inte sa kundtjänst. Någon som har provat det ?
    Detta har diskuterats mången gång och ja det fungerar utmärkt. Osäker om du kan beställa ticket och sådant däremot men det finns säkert gamla trådar som tar upp även det.
    Jag beställde trillingabb och det var inget snack om att jag måste ha boxarna kopplade till telejacket. Dom frågade inte ens. :smile:

  10. #10
    Viasat VILL att man ska ha alla boxar kopplade till telefonjacket, inget måste då jag har tvilling, men ingen telefonsladd.

    Sen som svar på första inlägget.
    Du drar 4 separata kablar från ett och samma microhuvud.

Liknande ämnen

  1. Dm 600 startar om hela tiden....
    Av hansss i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-14, 09:23
  2. CD i hela huset
    Av Linzoar i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 23:06
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-15, 18:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss