Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Autodetect=katastrof, vad har jag gjort??

  1. #1

    Autodetect=katastrof, vad har jag gjort??

    Newbie är man och trodde att det skulle vara lätt det här. Har ett guldkort au-kort som jag tänkte kopiera. Laddade hem MP7.0 och pluggade glatt i mp3.5-brännaren i com-porten. Det här verkar ju lätt tänkte jag och klickade på autodetect.
    Katastrof! Nu funkar inte kortet längre. Har jag raderat allt nu? Finns det någon räddning?

  2. #2
    grundfors
    Gäst
    ops: Sorry du har raderat minnet i kortet

  3. #3

    Ok

    Ok, det är väl ingen fara eftersom jag kom på att jag har en polare som köpte ett kort samtidigt som jag. För att vara säker på att inte göra samma fel med hans kort (och förlora en vän) så undrar jag om jag har uppfattat rätt om jag gör tillväga så här:

    1. Först följer jag guiden "Läsa mp6" och tar ut filerna pic och ee ur hans kort?

    2. Men sen då? Kan jag inte använda mp6 för att bränna mitt nuvarande tömda kort med filerna jag läste i steg 1?? Eller måste jag använda guiden bränna med MP 0.7-0.9??

  4. #4
    När du har läst det fungerande kortet och sparat dem filerna, så är det bara att bränna ner de filerna på ditt kort som du råkade radera med hjälp av autodetect.

    Mvh Hoqqe
    Här finns Guider & Filer
    REGLER för forumet
    Alla frågor du har ställ dem i forumet. Inte i PM.

  5. #5

    Autodetect

    Är det alltså så att Autodetect ALLTID raderar minnet i kortet?
    Eller kan det vara så att det inte är ett guldkort? Läser på adtekniks sida att det finns Funcards som ser exakt likadana ut som guldkort. När jag nu läser mitt "trasiga" kort så ser jag att det finns en PIC16F84(D7C3)-krets på det. Detta innebär att det är ett guldkort eller?

    Eftersom min polare har ett exakt likadant kort så hoppas jag att det är ett guldkort och att inget ska hända när jag läser kortet? Har jag rätt eller kan hans kort också raderas?

  6. #6
    Autodetect = raderar kortet...
    Här finns Guider & Filer
    REGLER för forumet
    Alla frågor du har ställ dem i forumet. Inte i PM.

  7. #7

    crisscross-->

    Har du eller din polare tillgång till fungerande original kort??? om så är falet varför inte fixa eget au kort?. Behöver du hjälp? Det finns otroligt didaktiska guider som visar hur man gör. (tryck i guider)
    behöver du hjälp kan du alltid fråga.

  8. #8

    Ej orig.kort

    Tyvärr har vi inga originalkort. Däremot så har vi ju (han i alla fall, jag har ju raderat mitt) utmärkta AU-kort.
    Guiderna verkar ju utmärkta och jag tror att jag ska fixa det nu, synd bara att det inte finns en guide för att bränna med MP6.....

    Så här tänkte jag nu göra (om någon ser något fel så skrik gärna till):

    1. Jag kopplar in brännaren och följer guiden "Pic kort/ Läsa MP6" för att få ut en pic.hex och en ee.hex från polarens fungerande kort.

    2. Jag tar bort hans kort och stoppar i mitt kort som jag Autodetectat (och därmed raderat). Sedan bränner jag på något sätt ner pic.hex och ee.hex på mitt kort. Edit: Nu tror jag att jag fattat: Jag startar ett nytt projekt med mitt kort och högerklickar på PIC16F84 respektive 24C16 och öppnar pic.hex respektive ee.hex som jag läst ur polarens kort. Sedan klickar jag på 1PIC+EEPROM och klickar på "Programmera" och voila så har jag ett fungerande kort igen! (?)

  9. #9
    Japp det ska funka!
    Här finns Guider & Filer
    REGLER för forumet
    Alla frågor du har ställ dem i forumet. Inte i PM.

  10. #10

    Tack

    Tack för att ni har tålamod med en newbie, nu ska jag prova och rapporterar här hur det gick!

Liknande ämnen

  1. vad har jag gjort för fel?
    Av ola2050 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 21:44
  2. Bra gjort PTS
    Av humlan57 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 14:04
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 17:16
  4. Vad har jag gjort??
    Av joano i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-09-13, 22:15
  5. Autodetect Greencard ?
    Av hopplöst i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-19, 15:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss