Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: adressfältet-rensa!

  1. #1

    adressfältet-rensa!

    Ja så här är det- jag har två "adresser" i adressfältet som jag inte kan ta bort med att välja rensa tidigare. Och det är så att jag ej besökt dessa två, hur ska jag göra för att ta bort dom?

  2. #2

  3. #3

    Windows XP å IE6

    Hej "Trollhättan"!
    Kul att du tar dig tid, Windows XP å IE6 har jag i burken.
    Ha det fortsatt bra i sommarvärmen.

  4. #4
    Det finns ett flertal program som rensar sådant, är du hemma med windows register så kan du rensa det manuellt där under följande nyckel:
    HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\TypedURLs
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5

    Inte bekant med registret!

    Jag är tyvärr inte bekant med- HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\TypedURLs. Känns lite som att operera rent kirurgiskt utan att ha kunskap, alltså man ska låta bli när man ej har kompetens.
    Men tack T-bird å Trollhättan för visat intresse. Men ni kanske kan ge tips om program som tar bort adresser, och vart man kan få tag i dessa.
    Ge Järnet

  6. #6
    Det enda gratisprogrammet jag kommer på just nu är AD-AWARE http://www.lavasoft.nu/
    Scanna datorn så kommer du garanterat få träff på 2 saker, tracking cookies och en massa i MRU-listan.
    MRU är "Most Recently Used" och på svenska "senast använda". Antingen litar du reda på det som hör till IE eller så tar du bort rubbet i den listan.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Bara en brasklapp. Byt webbläsare till Firefox, så blir du genasrt mycket lyckligare ! Ingen ska frivilligt behöva använda IE.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #8
    Prova programmet "Privacy Keeper"

Liknande ämnen

  1. Rensa kanallistan
    Av Hampus920 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 22:01
  2. Rensa DM7025
    Av gollen i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 21:24
  3. Adressfältet långsamt
    Av Frallan i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 18:39
  4. Rensa lite...
    Av nikgusta i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-29, 11:04
  5. rensa ett kort
    Av ppppp i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-15, 16:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss