Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Kan inte byta mellan CD och Viasat kanaler

  1. #1

    Kan inte byta mellan CD och Viasat kanaler

    Jag har en DB 500s med Gemeni 2.90 max var på. Mitt problem är att om jag kollar på t ex tv3 och sen ska byta till någon av kanalerna från CD så hittar den inte den kanalen. Om jag däremot rebootar DB och ställer mig på en CD kanal så kan jag hoppa mellan olika CD kanaler utan problem och det är inga problem att hoppa till någon viasat kanal men inte vice versa.

    Någon som har nått tips?

  2. #2
    Det kan kanske vara DiSEqC switchen?

    CD och Viasat kör ju på olika sat, och då blir det kanske knas när den skall byta i switchen? Det är iaf min bästa gissning...

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Det är garanterat switchen, byt den och du blir lycklig. Kan iofs oxå vara kortis i kablagen ut till LNB.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Ja det skulle ju kunna vara nått sånt. Men switchen är helt ny, sen upptäckte jag nu att om jag står på tv3 och sen byter till tvbiljett 1 så funkar det. Och då kan jag sen gå vidare till andra cd kanaler. Finns det nå inställningar i DB för DiSEq som jag kan testa?

  5. #5
    Prova även att byta plats på kablarna i switchen.. (du måste ju då även göra ändringarna i DB:n) Om det då blir tvärtom att du inte kan byta till Viasat så är det iaf inte något av lnb:na som det är fel på... kan vara värt att testa speciellt om det är olika sorters lnb.

    Jag har nämligen haft liknande problem när jag kört switchar i serie, men bara på vissa lnb:n

  6. #6
    Jag får samma problem nån gång ibland. Helt plötsligt går inte det hoppa till en viss kanal. Men om jag bara bläddrar lite fram o tillbaks så vips funkar den igen.

Liknande ämnen

  1. Kan inte byta mellan vissa kanaler.
    Av altair4 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 15:48
  2. Viasat's kanaler hittas inte
    Av Snouser i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 16:10
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-05, 09:49
  4. [LÖST] skillnaden mellan viasat nordic och viasat europa??
    Av gozilla i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-21, 14:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss