Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Bygga kabelvision box...

  1. #1

    Bygga kabelvision box...

    Har kikat lite på att bygga en maxinex dec... Laddade hem ritning på http://www.pirattv.info/maxinew.htm

    Men iaf... kikade på bilderna och undrar vad alla delar heter egentligen? Min kusin är elektriker och kan ev hjälpa mig att löda... men det står ju typ C8, D3, R7 osv på ritningen... är detta olika kompontenter som skall köpas? Och måste man programmera denna boxen med nån hexfil? eller räcker det med att bygga den och koppla den till tvn och kabeltvnätet ?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Kan inget om denna dekoder, men i Word-dokumentet fanns ju en komplett inköpslista över alla komponenter hos Elfa. Där kan du se vad de är för något.
    Sedan är det en PIC-krets som skall programmeras med den medföljande hex-filen. Inte så obekant om man sysslat lite med p-kort. Det är nog många som har en passande programmerare liggande i lådorna... ;-)
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Denna dekoder fungerar ju ändå bara till det analoga och det är ju bara en tidsfråga innan de digitaliserar skiten så jag skulle inte investera i många hundringar.

  4. #4
    om du inte bor på en ort som inte kommer bli digital ..

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av LancelotSweden
    om du inte bor på en ort som inte kommer bli digital ..
    Visst.. Kabelvision är ju inte kända för att ligga i teknikens framkant, men nu har de ju trots allt redan tagit beslutet att digitalisera kabel-tv nätet och i viss mån redan börjat. Att enskilda orter skulle "klara sig undan" finner jag högst osannolikt. Det ligger inte i någons intresse att ha dubbla tekniker eftersom det är väldigt dyrt. Jag skulle inte investera många hundringar som sagt, för rätt som det är är det dags för just sin ort.

    Man kanske kan ringa fastighetsägaren och fråga om de vet när det är på gång..?

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    44
    Tackad
    1 gånger
    Vad används en dekoder till?

  7. #7
    Driver du med oss :?: :roll:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Bygga MC PC för Boxer...
    Av acidcoke i forum Boxer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 11:49
  2. Bygga HTPC
    Av ElFeo i forum HTPC
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 18:26
  3. bygga HTPC
    Av dr00pyd i forum HTPC
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 10:33
  4. Ska ni bygga ut huset?
    Av Thåström i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-29, 11:29
  5. bygga dator
    Av Megaman i forum Hårdvara
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-07-25, 18:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss