Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Vilken av dessa två bärbara dator ska jag köpa?

  1. #11
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 557
    Tackad
    53 gånger
    matkoh jo det var den tiden jag tänkte på. När jag höll på 8-10år sedan med bärbara och skulle få linux/unix att fungera.

    De var ju meningslöst, helt omöjligt nästan och när det fungerade var prestandan rent skräp.

    Fast å andra sidan var ju Win95/Win98 lika dåligt på bärbara också på den tiden.

    WinXP är det bästa som hänt på Windows fronten. Samma sak med unix/linux, de har ju hänt sjukt mycket de senaste 5åren. Otroligt.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    Men det är just det som går, annars kan man prata med KO, för det är konkurrenshämmande. Tänk om man bara kunde köpa en blå bil hos bilhandlaren, eller rosa telefon osv.

    Det är väl ändå kunden som måste få välja och inte någon snubbe i Redmod som bestämmer vad jag ska ha i min dator !

    Jag vet att det går, då jag själv har köpt 16 bärbara för en utbildning utan operativ. Det blev genast 2000:- billigare / dator.
    Lyckades du med det som privatperson? Har hört att det ska fungera om det är ett företag som är köparen, men annars trodde jag det var jäkligt svårt att få tag på en utan WinDos.

    Å andra sidan börjar det ju bli populärt att plocka ihop sin egen bärbara dator och då borde det ju vara lättare att "glömma" OS:et. Fast det är ju knappast något för vem som helst förstås...

  3. #13
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 062
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Jepp jag har även fixat 2 stycken bärbara åt kompisar. Inga problem, bara 2000:- billigare.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    Jepp jag har även fixat 2 stycken bärbara åt kompisar. Inga problem, bara 2000:- billigare.
    Men då har du ju ett problem: Vad du ska hitta på med dina 2000:-

    Grattis!

  5. #15
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 062
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Ja inte lägger jag dem på några Bill-licenser iallafall
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    Jepp jag har även fixat 2 stycken bärbara åt kompisar. Inga problem, bara 2000:- billigare.
    Låter mycket att man skulle få 2000:- tillbaka inte ens Dustin tar så mycket för en oem.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  7. #17
    dustin priset är ju 1 495,00 kr inkl. moms , och de rörde ju sig om 2 datorer va....

Liknande ämnen

  1. Köpa bärbar dator
    Av ElFeo i forum Övrigt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 17:23
  2. Ny Reciver, vilken av dessa?
    Av bjornsson i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 19:07
  3. Spillt rödvin i den bärbara.
    Av billeh i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-16, 14:13
  4. Köpa lite dator grejer.
    Av braindead i forum Övrigt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-01-03, 16:23
  5. [LÖST] Vilken decoder av dessa 2 rekommenderas?
    Av josbg i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-14, 23:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss