Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: Kvar hos Viasat?

  1. #11
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    steninge säger du de, det borde inte skilja något. Förmodligen dåliga boxar kanske ?

    Har hört att boxer pumpar ut junk-boxar med dåliga mjukvaror osv.

    Samt dålig mottagning om man inte bor bra till ?

  2. #12
    Boxer har sämre bild och det beror på utsändningen och inte på boxarna/mjukvaran i dom.
    DVB-T nätet har mycket mer begränsad bandbred och därför "stryper" man kanalerna i marknätet för att få plats med mer. Viasat och Canal Digital har i princip samma kvalité. Canal Digital är strået vassare på vissa kanaler dock. Sen har ju Canal Digital HD och då blir det genast en stor skillnad.

  3. #13
    Framför allt kör Boxer med hög brusreducering, därför att brus i bilden tar mycket bandbredd.
    Det får till följd att även dom fina nyansena och detaljena försvinner i bilden.

    Men sedan är det upp till var och en vad man är nöjd med och vilken tv man har.
    Ser man inte någon skillnad och är nöjd så är allt väl.

    Jag monterade en satmottagare hos en familj som har en så dåligt focuserad tv att den var suddigare än en VHS-bild . Men dom var nöjda med tv'n och använder den fortfarande efter flera år.

  4. #14
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Sminer är det sant, du menar dom SNÅLAR på bitrate för att få in flera kanaler.

    Ruttet, å andra sidan kanske detta kommer försvinna när det analoga nätet är släckt och boxer blir tilldelat mera utrymme ?

    Får hoppas de.

    steninge hehe, ja då ska man nog byta TV.

    Jag hade en halvbra 4:3 TV förut, CRT. Sedan bytte jag till 16:9 100Hz.

    WOW, vilken skillnad, bilden blev 5 gånger bättre direkt, plus att det var 100Hz.

    Det är nog många som inte tycker boxer digital tv är bättre än vanlig analog, men sedan har dom ändå en sunkig tv, plus dålig antenn och signal.

    Konstigt att dom inte märker någon skillnad.

    Sedan är det ju så att Satellit oftast är bättre då det är microvågor. Och marknätet lär aldrig (i praktiken) köra ut HDTV tror jag. Finns helt enkelt inte plats.

  5. #15
    Viasat kommer med HD tv framåt sommaren som jag vet.

  6. #16
    Sedan är det ju synd att inte Sverige väntade lite så att dom kunde bygga marknätet på MPG4-standarden.
    Våra kära grannar norrmännen kommer att välja MPEG4 i sitt marknät.
    Men då hade väl Sverige tryck in ännu mer kanaler på en MUX och inte vunnit något i bildkvalitet.

  7. #17
    Att vänta löser inga problem.
    Då hade vi inte haft digital marksänt i 7-8 år.
    Norrmännen lever kvar på stenåldern :lol:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #18
    [quote="T-bird"]Att vänta löser inga problem.
    Då hade vi inte haft digital marksänt i 7-8 år.

    Nog så riktigt - men dom första stöter på problem som dom som är steget efter
    kan undvika. Och vad jag vet har vi inte haft digitalt marknät så länge som du säger.
    Men å andra sidan bor jag ganska nära Norge och lever nog i den oupplysta forntiden.


  9. #19
    Boxer (Senda) började väll -99 tror jag....

  10. #20
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    steninge det är inte bra att hoppa på "ny teknik" för tidigt. Dessutom måste man vänta.

    Om det blir så att boxer börjar köra ut kanaler i Mpeg4 så lär det bara vara ett fåtal kanaler.

    Jag tror dessutom inte att dom bryr sig, bilden är tillräckligt bra på det som finns nu. Man kan ju hoppas dom höjer bitraten bara så det blir bättre bild, men man vet inte för ens allt analogt är avstängt. Vi befinner oss i en övergångs fas.

    DÄREMOT kan det bli så att Mpeg4 för HDTV kommer finns i marknätet, 1-3 kanaler beroende på hur mycket plats som finns.

    Återstår att se vad som händer

Liknande ämnen

  1. Endast tre kanaler kvar
    Av Simpabimpa i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 06:23
  2. Sagt upp Viasat men har kort kvar.
    Av glasfar i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 17:04
  3. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-01-31, 01:02
  4. Få aktiva andvändare kvar
    Av ZxD i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-07-19, 23:06
  5. PPV försvann men dom andra är kvar?
    Av Storm i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 16:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss