Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: DM500C och com hem, mitt kort funkar inte?

  1. #1

    DM500C och com hem, mitt kort funkar inte?

    Har testat Gemini 3.40 och leatherface senaste, men får bara in ett par öppna kanaler. Alla låsta kanaler kodas inte. Har med Gemini testat newcamd 6.10b och med leatherface både newcamd och mgcamd, utan att lyckas. Inte helt säker på att jag gör rätt, men för Gemini borde det ha blivit rätt.

    Kan det vara så att mitt com hem-kort är av för gammal modell? Jag har en gammal Sagem-box sedan starten av com hems digital-TV med samma kort i alla år. Behöver jag skaffa nyare kort från com hem, i så fall, vad säger jag när jag ringer com hem, får jag ett nytt kort om jag säger att jag har en Dreambox, eller ska jag ange nån anna nyare box, vilken då?

  2. #2
    Ja ditt kort är för gammalt, dom bytte ut alla för några år sen.

    Du behöver inte alls säga vilken box du har, bara att säga att du vill ha ett nytt abbonemang (kort).

  3. #3
    Nu har jag sagt upp min gamla box-hyra, men nytt kort måste jag ta med teknisk support. De sa att jag måste göra det för att de ska kunna se till att jag får rätt kort för rätt box. Alltså ser det ut som dom vill veta vad jag har för box. Vad säger jag då, vilka boxar är kompatibla med Dreambox? Vilken simpel Samsung eller nåt som helst man kan köpa? Jag vill bara inte dras in i en massa strul om boxar som inte supportas av com hem etc.

    EDIT:

    De säger att mitt kort ska fungera i en ny box, även om jag nu fick säga att det var Samsung. De sa att jag bara ska låta den stå på en kanal en timme så ska det funka, vilket det inte gör. Nu kör jag leatherface image och newcamd. Alla filer ligger där de ska med newcamd. Jag ser ett par öppna kanaler, men ingen av dem jag betalar för (Medium 8 och C+) eller SVT, TV4 etc.

    What now?

  4. #4
    Jag hade samma problem med mitt comhem-kort, fast det funkade inte ens i en comhem-Humax mottagare. De skickade då ett nytt kort... som inte heller funkar. Får det inte att fungera i vare sig Humax-boxen eller Dreamboxen. Jag vetefan.. De lär ju knappast vilja skicka ytterligare ett kort.. men vad som är fel vetefan..

  5. #5
    Det lät ju inte kul. Andra har ju fått igång 500C på com hem, men ingen aning om hur.

    Låter som att jag kommer skicka tillbaka Dreamboxen, för trots all tid jag lagt ner på olika images, cams och timmar att leta på nätet har jag inte fått ihop det.

Liknande ämnen

  1. DM-500+ (S) tar inte mitt CD-kort..???
    Av ctm555 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 10:35
  2. nu funkar inte mitt spöke mscomctl.ocx fil saknas
    Av steven76 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 20:10
  3. Får inte igång mitt MII kort med bananen! Hjälp mig!!
    Av Jesse James i forum Canal Digital
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-10-26, 13:23
  4. Varför funkar inte mitt GK kort??!!!
    Av misan i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-08-03, 23:43
  5. AU kort funkar inte
    Av lotus_2000 i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-23, 18:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss