Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kända problem med den nya HD-boxen

  1. #1

    Kända problem med den nya HD-boxen

    Vilka problem har ni med den nya HD-boxen?

    Kända problem som diskuteras på andra forum:

    Färgblock - man ser tydliga skillnader i färgnyanser i synnerhet på större ytor såsom bakgrunder, liknande det man får om man ställer datorgrafiken på 16-bitar

    Black Crush på HDMI-utgången - bilden blir mörk så detaljer i mörka partier ej går att urskilja

    Ljudsynkning på DD-ljudet. Går ej att justera med den inbyggda funktionen då den verkar åt fel håll. Stereo-ljudet lider ej av detta.

    Detta är de allvarliga problemen. Dåligt att släppa en sån box som skall vara testad och uppfylla Comhems höga krav.

  2. #2
    Det enda jag har upplevt av detta är problemen med ljudsynk. Annars tycker jag att boxen är skitbra. Kör via HDMI till plasmaTV.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av dannew
    Det enda jag har upplevt av detta är problemen med ljudsynk. Annars tycker jag att boxen är skitbra. Kör via HDMI till plasmaTV.
    Inga problem alls med att bilden blir mörk och svårt att urskilja detaljer?

    Testa även att kika på tex en film där bakgrunden är enfärgad och se om du upptäcker de skarpa övergångarna mellan nyanserna. Du kan få leta ett tag innan de dyker upp då bilden skall vara stilla. Nackdelen dock om du gör detta att du kommer störa dig på det sen.


    Här är en bild på hur det kan se ut:
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Hof
    Citat Ursprungligen postat av dannew
    Det enda jag har upplevt av detta är problemen med ljudsynk. Annars tycker jag att boxen är skitbra. Kör via HDMI till plasmaTV.
    Inga problem alls med att bilden blir mörk och svårt att urskilja detaljer?

    Testa även att kika på tex en film där bakgrunden är enfärgad och se om du upptäcker de skarpa övergångarna mellan nyanserna. Du kan få leta ett tag innan de dyker upp då bilden skall vara stilla. Nackdelen dock om du gör detta att du kommer störa dig på det sen.


    Här är en bild på hur det kan se ut:
    Jo i vissa fall t.ex. kan det bli ett sträck i himlen, men det är ovanligt och inte ett problem.
    Inga problem med mörka partier.

  5. #5
    Men färgblocken är väl ett problem med mpegkomprimeringen och inte nåt som är speciellt för HD-boxen? TV1000 Family är väl inte en HD-kanal?
    Problem med färgblock har jag med min gamla sagembox...

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 20:18
  2. problem med sagem boxen efter uppdatering
    Av abcdef80 i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-28, 10:22
  3. [LÖST] Conax kryptering - obfuscated eller kända algoritmer?
    Av mojojojo i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-05, 06:59
  4. Kan det bli problem med boxen?
    Av vukan i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-05, 16:00
  5. Problem med sagem boxen
    Av Dw33zil i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-01-28, 20:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss