Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Guldkort till Funcard

  1. #1
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger

    Guldkort till Funcard

    Jag har ett litet problem som jag hoppas att något har tid och lust att hjälpa mig med. Det är så att jag har ett par AU koder som är till guldkort. Men jag skulle behöva göra om dom så jag kan programmera in dom på ett funcard. Någon som kan hjälpa mej?

    // Deaaaaaas

  2. #2
    niltz
    Gäst
    om du har kvar provider.txt filen så släpper du bara den på morphex och väljer funcard.

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    jag har ingen provider.txt utan bara en PIC å en EEPROM fil... går det att skapa en provider.txt utan dom?

  4. #4

    Ja, det går att göra

    provider av eehex fil..Hämta hem viaccess editor..öppna eefilen...skapa en mkextract fil med nycklarna

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Tack! Men kan jag använda den filen som Viaccess Editor skapar å göra Funcard filer direkt i MorpHex?

  6. #6
    Nej de går inte! De jag rekomenderar dig att göra ät ett envända en editor och tom provider fil, skriv över infon från hex filen till en tom provider så får du dig en provder sen
    OBS, detta måste göras för hand!

    //Stimo

  7. #7
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Var kan jag hitta tomma provider filer till ett funcard då som jag kan få AU eftersom mina guldkorts koder är AU!

  8. #8

    Använd viaccess editor...

    skapa provider....droppa på morphex...generera funcardfiler....enklare kan det inte bli

  9. #9
    En tom provider hittar du uner filer i min signatur. Sen när du har fört över alla koderna så droppar du provider.txt filen över Morphex 3.6 och väljer vad för filer du ska ha och till vilket kort!

    //Stimo

  10. #10

    Ok en gång till

    Ta din eefil...öppna i viaccess editor...se till att ua/sa är korrekt införda...tryck sen på det lilla "m:et"....Nu har du skapat en provider...droppa på morphex...välj vilken funcard fil du vill använda....

    :lol: :lol:

Liknande ämnen

  1. Konvertera guldkort filer till funcard?
    Av Dempa1 i forum Viasat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 10:51
  2. guldkort till funcard
    Av Payne i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-30, 19:13
  3. Convertera Guldkort till Funcard
    Av Deas i forum Viasat
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2003-12-21, 02:32
  4. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-10-24, 18:08
  5. [LÖST] Hexfiler till Guldkort eller Funcard
    Av Hassaninho i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-05, 17:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss