Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hjälp sökes! - Twinhan DVB-C 2033 - CAM - Vista x64

  1. #1

    Hjälp sökes! - Twinhan DVB-C 2033 - CAM - Vista x64

    Greetings earthlings!

    Jag behöver lite assistans...
    Inhandlade nyligen 1 st Twinhan DVB-C 2033 samt en Conax CA-modul. Jag har lämnat XP till förmån för Vista Ultimate x64 och jag skulle behöva ett "DVB-program" som funkar.
    Drivrutinsmässigt så funkar kortet, iallafall ser det ut som så. Jag fick igång Twinhans proggie som medföljde och kunde köra en scan och fick in ett gäng med kanaler i kanallistan. Jag kunde dock inte se nån kanal, och efter ett tag hängde sig programet.
    Jag har testkört MyTheatre och ProgDVB utan framgång... Funderar på DVBViewer men det kostar ju, iofs €15 men onödigt att kasta bort €15 om det ändå inte funkar. Tips och tankar emottages gärna!

    Kommentarter som "Vista suger, kör Linux istället" är överflödiga, Linux kör jag på mina servrar. XP hade jag gärna stannat i men jag vill ha DirectX 10 så då är det inte mycket att orda om...

  2. #2
    Jag har gjort detsamma, dvs limmat ihop Vista Ultimate x64 med Twinhan 2033 och Conax CAM för att glo på ComHem. Jag testade först en Viaccess CAM, men då kunde jag bara se de fria kanalerna. Nu har jag fått det att funka, och jag *tror* att jag gjorde så här...

    1. Avinstallera ALLA Twinhan-drivisar och prog (dvs DigitalTV och BDA-drajvern och ev. annat)
    2. Boota om (såklart, det är Windoze vi snackar)
    3. Tanka hem latest & greatest DigitalTV från http://www.twinhan.com/files/AW/Soft....3build08a.zip
    4. Boota om (... no surprise)
    5. Bränn av en kanal-scan, och förhoppningsvis titta på nån!
    6. Jag har inte varit behjälpt av några andra drivers än de som kommer med DigitalTV 3.3b8 installern, det har bara strulat till det för mig!

  3. #3
    Fick till det nu. Bytte CAM till en från SCM, den ska tydligen vara bäst till Twinhan. Den första jag hade var en med blå label, den ville inte fungera. Kör med DigitalTV 3.3 viewern, får inte DVB Viewer att fungera annat än med radio... Nåväl, nu funkar det! Tack för tipsen monoside.

Liknande ämnen

  1. FireDTV C-Ci/FloppyDTV C-Ci eller Twinhan CAB-Ci 2033
    Av hada i forum Övriga mottagare
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-18, 09:24
  2. hjälp sökes
    Av stiss i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-04, 20:48
  3. [LÖST] Hjälp sökes...
    Av Rickan_8503 i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-13, 02:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss