Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Gemini 3.50 DM500 Streaming

  1. #1
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger

    Gemini 3.50 DM500 Streaming

    Testade precis att streama med DM500S med Gemini 3.50 via Web-X-Tv till dator och det funkade klockrent... Ingra drops eller nått... Helt felfritt...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  2. #2
    För mig är det precis tvärt om, sedan någon månad tillbaka så kan jag inte streama till datorn i huvudtaget. Den hackar så att det bara kommer fram en bil va 6:e sec.

    Någon kanske kan lista ut vad det kan vara för fel när vi ändå snackar streaming. Just nu så kör jag Gemini och en dm7020S

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vilken version av VLC kör du på din dator?

    I mitt "test system" så körde jag en DM500S med Gemini 3.50 och på dator körde jag VLC 0.6.8b via Internet Explorer...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    Jag har testat följande.

    Mac OSX, VLC 0.6.8b
    Windows XP, Firefox,VLC 0.6.8b
    Linux Debian, 0.6.8a

    Via IE i WIndows är det samma sak.

    I Mac och Linux så har jag alltså laddat ner streaming filen och öppnat den med VLC.

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    När jag körde med VLC0.6.8a i win så gick det inte... Men så fort jag drog in 0.6.8b så funka allt klockrent i windows... Linux/Mac har jag inte testat i än... Men ska kolla på det i helgen...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #6
    Menar ni inte 0.8.6b?
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  7. #7
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Jo... Vetefan var jag fick 0.6.8 ifrån... Helt rätt Johan... 0.8.6b är det vi snackar om
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  8. #8
    Det är nått skumt på gång, sedan ungefär 4 veckor tillbaka så har jag haft problemet. Detta uppkom utan att jag flashade om boxen..

  9. #9
    Härligt, då skall jag också slänga in nya gemini och testa på min db500s

  10. #10
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Jag vet att mitt löste sig när jag kryssade i "Enable Network fix" under expertinställningar... om det nu finns där fortfarande...

Liknande ämnen

  1. Sharing eller streaming mellan dm800 och dm500
    Av camane007 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-03, 22:59
  2. DM500 fryser med gemini
    Av sm0kie i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-22, 12:23
  3. DM500 menyspråk (Gemini-images v4.5)
    Av Jzl i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 04:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss