Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Försöker flasha

  1. #1

    Försöker flasha

    Jag försöker flasha min DB 500 med DreamUp men den vägrar.
    Problemet började när jag försökte mig på Letherface's image som gjorde att boxen hängde sig halvvägs av flashningen och sen dess e den typ stendöd. Lampan lyser när man kopplar in strömmen men ingen bild osv.

    Försöker flasha med nollmodemkabel tillsammans med senaste DreamUP DreamUP_1_3_2_1.exe men det står bara still på "Connection prepered, now switch on the dreambox!"

    Vad kan man göra? den får ju inget ip så jag kan inte sätta den i bootläget via telnet heller.

    Comporten ska det inte heller vara något problem med för den fungerar klockrent tillsammans med MP3.5 läsaren och newcs.

    Tacksam för hjälp, jobbigt om boxen är helt kass :/

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Gör du rätt då. Strömmen till boxen kopplar du in EFTER att du trycker på Connect, annars händer det ingenting.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Japps det gör jag, det fungerade med min DB 600, men inte med denna 500 efter den där image förstörde allt :/

    Finns det ingen hårdvaru flash erase man kan göra?

  4. #4
    prova med 1 annan dator om du har möjlighet hadde samma prob själv funka fint innan sedan helt plötsligt funka det inte på den datorn fasst andra prog funka på com porten trodde boxen va kass men funka på annan dator lite knepigt men så va det kolla också så kabeln är ok Mvh:sat

Liknande ämnen

  1. Folk försöker tjäna penar på allt!
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 22:39
  2. [LÖST] vi försöker igen! HJÄLP!
    Av Erik- i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-12-02, 11:50
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-21, 05:35
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-20, 13:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss