Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Gemini image v4.10+ mgcamd

  1. #1

    Gemini image v4.10+ mgcamd

    Hej har en Newcs server och ska koppla upp min dreambox 500 mot den. Laddade ner den senaste imagen gemini v4.10 o installerade den. Gick in i bluepanel/addons och laddade ner mgcamd senaste versionen som fanns där! Men jag hittar inte konfigurations filen nånstan ska inte den ligga i var\tuxbox\config ? har letat i massa andra kataloger? Nån som vet?

    Ska man köra mgcamd överhuvudtaget eller finns det nån client som funkar bättre tex evocamd?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    233
    Tackad
    1 gånger
    Kolla under var/keys

  3. #3
    Gå in på Camd-configs och dra ner en config för mgcamd_1.24.
    Du hittar den under /var/keys/mg_cfg

  4. #4
    Men var hittar jag filen där jag ställer in anv namn psw och ip adressen till datorn jag ska ansluta till

  5. #5
    Jag vill helst köra mgcamd 1.26 men jag hittar bara config fil för mgcamd 1.24 går det använda den?

    Skulle nån kunna skriva ihop en liten guide hur jag ska få igång detta på gemini 4.10 image så skulle jag uppskatta det. vilka filer som man ska ta bort o vilka som ska konfigureras?


    Mvh Niclas

  6. #6
    HEj

    Men var hittar jag filen där jag ställer in anv namn psw och ip adressen till datorn jag ska ansluta till
    newcamd.list, och finns den ej, så skapa den!

    ~G
    DM800S / openpli 4.0

    Server Ubuntu newcs / CardsevrProxy 0.7.5 (Denna "går som tåget")

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    233
    Tackad
    1 gånger
    Jag vill helst köra mgcamd 1.26 men jag hittar bara config fil för mgcamd 1.24 går det använda den?





    Ja du kan använda den configen

  8. #8
    får inte mgcamd att funka heller. har gjort precis som guiden säger men ikke sa nikke :'(

  9. #9
    Hej
    det enda som behövs efter att mgcamd samt mgcamd - config e nerladdat via bluepanelen e att editera newcamd.list (lägga in rätt sökväg ti kortet)
    Sen för finlir kan man editera mg_cfg oxå

    ~G
    DM800S / openpli 4.0

    Server Ubuntu newcs / CardsevrProxy 0.7.5 (Denna "går som tåget")

  10. #10
    installerade via blå panelen och la in newcamd.list i /var/keys. kör med leatherface och där skall man installera via /tmp mappen gör man samma på Gemini ?

Liknande ämnen

  1. Hjälp med val av gemini image
    Av Dinkan i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-06-30, 09:37
  2. Gemini 4.70 DM800 sim1 image
    Av forhike i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-04-26, 16:12
  3. Gemini image 4.30 säker?
    Av Pette_rsson i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 02:03
  4. Gemini Team image / Hemsida
    Av mimmie i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-21, 10:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss