Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Automatic Transponder Scan - DM600C

  1. #1

    Automatic Transponder Scan - DM600C

    Hej.
    Håller på att ställa i ordning två stycken DM600C. Problemet är att jag inte kan göra en "Automatic Transponder Scan" via "Service Searching menyn (de sektioner som finns i cables.xml går inte att välja). Bara valet Scan Type: "Simple/Default" finns tillgängligt.
    Kör med samma cables.xml som jag har på min DM500C. Fixade även en annan DM600C i helgen med samma config. Hade även då stora problem med att söka efter kanaler på den. Slutade att jag efter diverse felsökning tog och skruvade upp boxen, tryckte till tunern och sedan startade den åter. Efter detta fungerade kanalsökning, men är dock rädd för att det var någon förändring som jag gjorde innan jag stängde ner som gjorde susen (tyvärr var mer än en öl inblandad i fixandet vilket gör att jag är lite osäker på vad som verkligen gjorde tricket).
    Kändes osannolikt att det skulle vara samma fel igen, men jag tog och öppnade en box för att verifiera att inget verkade glappt. Vore ju nice om man kunde få till dessa utan att blanda in någon fredagsöl : )

    Image: Gemeni 4.10
    Cables.xml placering: /etc/tuxbox
    Har kört en dos2unix på filen samt verifierat "permissions".

    Har även försökt mig på en manuell sökning utan resultat.

    "Korspostade" på i-have-a-dreambox.com
    Bifogat min cables.xml (omdöpt pga forumregel)

    Hoppas någon har några tips på vad jag kan ha gjort för fel.
    Tack på förhand.

    /hfy
    Bifogade filer Bifogade filer

  2. #2
    Bytte Image till Gemeni 4.0. Där fungerar allt som det ska iallafall. Fast det vore ju trevligt att få reda på vad som felar.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    761
    Tackad
    3 gånger
    Det är bara cables.xml som spelar in, så du kan kolla hur den ser ut i gemini 4 och jämföra. Möjligen är formatet lite uttökat för nyare enigma1.

    Om samma fil inte funkar i en annan image så är det för att det saknas symlänkar som pekar på /etc/cables.xml. Engima1 läser ju från nån annan path, typ /usr/share/tuxbox/cables.xml (kanske nåra ytterligare). Om man återskapar alla de symlänkar för cables.xml som finns i en 500 image så kan man va rätt säker på att alla apps som behöver den kommer hitta den, oavsett var dom letar.

  4. #4
    Ok. Jag ska kolla.
    Grejen är ju den att samma cables.xml fungerar på Gemeni 4.1 på en dm500c (men således inte på en dm600).
    Tack för hjälpen.

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Låter mer som nått blivit lite fel under flashingen... Flashade du boxen via seriell-kabel eller via nätverk?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. no transponder for (lof/l vertical)
    Av saabwindstar i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 16:49
  2. Problem med transponder?
    Av trollhattan i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 18:23
  3. Finns det comhem box med progressiv scan utgàng?
    Av mdredfox8 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 06:15
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 16:39
  5. Progressive scan
    Av Scampi i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-15, 18:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss