Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Trasig dreambox?

  1. #1

    Trasig dreambox?

    Köpte en DB 500C före jul. Fick igång den och den fungerade nästan perfekt förutom på vissa kanaler. Efter 2 veckor köpte jag en antennförstärkare på Claes Ohlsson för att se om jag kunde få bättre bild på kanalerna som hoppade.

    Blev inte något bättre alls, men det fanns en justerbar knapp på förstärkaren som jag provade att skruva på med mejseln. Lyckades dock köra in hela mejseln genom förstärkaren. Sedan dess har SNR legat på ca 50-60% dvs lika mycket som om jag drar ut antennkabeln ur boxen.

    Har testat att flashat om boxen och lagt till de filer och kanallistor som behövs men SNR är fortfarande lika lågt. Köpte boxen på blocket så garantin är nog rökt.

    Har jag förstört boxen? Några tips på vad jag kan göra?

    *Slutspelet börjar idag, snyft *

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2006
    Inlägg
    37
    Tackad
    1 gånger

    Antenn

    Hej! Jag vet inte varför du får bara 50-60% SNR? jag har lite ide om dig..
    Det Beror på antenn är mjuk för låg
    Antennkabel är 0,8/3,6/5,6 Vit så ger dig blir lågt SNR men Jag kör antenn med hård Antennkabel 1,0/4,8/6,8 är ger mig 96% på comhems nät
    Fungerar fint för mig utan problem.

    Ser lika ut
    Antennkabel 0,8/3,6/5,6 - Vit

    Antennkabel 1,0/4,8/6,8 - Vit


    http://www.kjell.com

    Antenn med stålkärna överdragen med koppar. KTV Antennkabel 1,0/4,8/6,8 - Vit
    Som passar dig bäst så ger dig BER 96%

    om går inte så köpa en antennförstärkare
    hem och provar om samma problem går att tillbaka den. Lycka till

  3. #3
    Hej

    Med förtärkare kan du lösa problemet, om du har en bra förstärkare och bra signalkvalite. Skulle du ha dålig signalkvalite redan vid antennuttaget så kan du glömma antennförstärkare vid uttaget. Signalen måste vara bra vid uttaget för att en förstärkare skall klarar av sitt jobb. En förstärkare förbättrar inte signalkvaliten den höjer bara nivån men höjer även bruset lika mycket och skapar själv ett eget brus. Se till att du har en bredbandförstärkare av bra kvalite, glöm biltema när vi pratar kabel tv nät.


    //snake

Liknande ämnen

  1. Trasig playstation 2?
    Av PrOsOn i forum Playstation
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-07, 13:25
  2. Trasig Dreambox?
    Av Hugleik i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 09:53
  3. Trasig Dreambox
    Av matkoh i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 23:01
  4. Trasig Multipro?
    Av Promax i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-04-20, 09:19
  5. Trasig brännare?
    Av snyggbira i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-02, 22:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss