Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: VLC klient till Dreambox 600c

  1. #1

    VLC klient till Dreambox 600c

    Var en som sa till mig att det ska finnas en VLC klient för Dreambox som ska kunna spela upp divx via dreamboxen.

    sant eller falskt?

    /Markus
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  2. #2
    jag ska inte säga ett 100% svar. Men vad jag vet så är det så att du får köra ett program på datorn som avkodar i realtid och som sedan du streamar till din dreambox.

  3. #3
    Seek and you shall find! Här är en komplett steg för steg howto.
    http://www.comhit.net/showthread.php?t=18388

  4. #4
    men då är alltså svaret att det inte finns nån klient som man kan installera på dreambox för att köra upp divx filmer, det var det som var min fråga från början, jag visste att man kunde göra som i guiden.
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  5. #5
    Det är väl så att även om du hade ngt plugin som kunde avkoda DivX så skulle din box inte klara av det ändå för den saknar prestanda för detta helt enkelt. Divx, XVid och h.264 kräver väldigt mycket processorkapacitet och enda sättet att klara det i en burk med en i sammanhanget så pass klen processor är om den har hårdvarustöd för det, vilket tex DM800 och DM8000 kommer att ha.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av GregB Visa inlägg
    Det är väl så att även om du hade ngt plugin som kunde avkoda DivX så skulle din box inte klara av det ändå för den saknar prestanda för detta helt enkelt. Divx, XVid och h.264 kräver väldigt mycket processorkapacitet och enda sättet att klara det i en burk med en i sammanhanget så pass klen processor är om den har hårdvarustöd för det, vilket tex DM800 och DM8000 kommer att ha.
    ¨

    tack för ditt svar då är det ett rykte som många andra alltså.
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av GregB Visa inlägg
    Det är väl så att även om du hade ngt plugin som kunde avkoda DivX så skulle din box inte klara av det ändå för den saknar prestanda för detta helt enkelt. Divx, XVid och h.264 kräver väldigt mycket processorkapacitet och enda sättet att klara det i en burk med en i sammanhanget så pass klen processor är om den har hårdvarustöd för det, vilket tex DM800 och DM8000 kommer att ha.

    Min gamla xbox fixar divx utan problem, undrar hur mycket kraftfullar hårdvara den har...

  8. #8

    --

    Citat Ursprungligen postat av pacmyc Visa inlägg
    Min gamla xbox fixar divx utan problem, undrar hur mycket kraftfullar hårdvara den har...

    prestandan låter inte så häftigt idag när man läser vad xboxen har i sig

    CPU Custom 733 MHz Intel Coppermine-based processor

    Memory 64 MB DDR SDRAM at 200 MHz Graphics 233 MHz nVidia NV2A

    men våra gamla xboxar har säkert 10x mer tryck i sig än dreamboxen, betänk att xboxen är designad för spel & har ett grafikkort som när den släpptes för 8 år sedan var det bästa som fanns att få.




    -----------------------------------------------------------------
    X-Box
    The Xbox's GPU was a monster for it's time, boasting 2 vertex shader units, 4 pixel shader units, 8 texture mapping units, and 4 raster output processors @ 233 MHz. Dedicated programmable shader pipes made all those fancy effects like normal mapping, bump mapping, reflection mapping, etc "

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-13, 10:08
  2. SSH klient till dreambox
    Av Teeo i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 11:52
  3. Dreambox 600C hoppar över till 4:3
    Av andreas79 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 21:04
  4. Torrent i Dreambox 600C
    Av _age_ i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 17:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss