Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: inspelnings/tuner - problem med 7025

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    203
    Tackad
    2 gånger

    inspelnings/tuner - problem med 7025

    Har nyligen fått problem med min 7025:a. Först under pli, men även gemini, senaste, så jag undrar om det är image-baserat. (problemet, dvs)
    Jag kör comhem.
    Problemet (upprepbart):
    Spelar in på typ kanal 5 - då strular flertalet kanaler - dvs, ingen bild/mycket hackig bild, skyhögt BER. alltid samma kanaler som strular och de ligger into alla inom samma transponder (eller vad det heter för comhem).
    Det är alltså tuningsproblem vid inspelning.
    Tilläggas är att jag har monterat en 80mm fläkt i min box, så varm är den inte direkt. Åtminstonde inte runt tunerna, där fläkten ungefär sitter. Har hårddisken varit igång ett tag, så kan man känna värme om man lägger handen på, men problemet uppstår direkt man spelar in, så värme bör inte vara problemet, då boxen ju inte hunnit bli varm direkt.
    Nån som känner igen sig? Är tunrarna för kabeltv speciellt sunkiga för 7025? Eller handlar detta om det klassiska nätdelen? (visst, jag kan ju chansa och köpa ny nätdel, men har ingen lust att slänga pengar på fel åtgärd, bara för att testa.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    203
    Tackad
    2 gånger
    Problemet - förhoppningsvist - löst. (återstår en del testande)

    Lösningen: Byta kablar. Gjorde egna av de jag hade från satellit-tiden. tog signalen från den tredje hålet i väggen, och splittade den med en macab-splitter, till två utgångar - rätt in i varsin ingång på varsin tuner, därav slapp jag ta signalen från utgången på den ena tunern (man liksom skarvar signalen).
    Kanalbytena verkar rappare, och inspelningarna går bra, samt inga BER-fel på animal planet under inspelning... (den kanalen fick spelet jämt.)

Liknande ämnen

  1. Tuner problem eller fel konfigurerat dm800
    Av Dinkan i forum Dreambox
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-02-12, 21:38
  2. Dm 7025 images och c-tuner
    Av Vrakdykarn i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 02:09
  3. Inspelnings problem
    Av Pz007 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 01:25
  4. DM 7025 Tuner felmeddelande
    Av Kelle i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 08:00
  5. Problem med CD philips-tuner
    Av snill-elg i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-05, 20:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss