Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Canal digital och Gothnet.

  1. #1

    Canal digital och Gothnet.

    Jag har precis fått hem en box ifrån canal Digital. Jag har beställt canal+ paketet.
    Mitt problem är följande. Gothnet sänder sina analoga kanaler även digitalt gratis. Men canal digitals box verkar inte ta bägge näten samtidigt. Får jag in canal digitals kanaler på gothnet försvinner canal +. eller får jag in canal + på sökningen, försvinner gothnets kanaler.

    Någon som har varit med om liknande problem?

  2. #2
    Vad är det för box då?
    Deras gamla sunkiga philips låda, eller nått annat?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    detär en ny modell som dom har släppt för 3 veckor sen. hittar inte vilket märke bara beetekningen C 1201 CX.


    edit: Hittade märket, Digiality

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av GreenGoblin99 Visa inlägg
    detär en ny modell som dom har släppt för 3 veckor sen. hittar inte vilket märke bara beetekningen C 1201 CX.


    edit: Hittade märket, Digiality
    Om modell beteckningen är korrekt så låter det som en Humax box och dom gjordes speciellt för ComHem.

    För att komma runt CH anpassningar så välj finland som land i inställningarna du kan fortfarande ha svenska som språk och gör ny kanalsökning.

    Här finns alla frekvenser och andra inställningar hos Gothnet http://www.gothnet.se/Privat_Kabel_t...-1421727_.aspx

    Om det är en Digiality så borde den heta c-2001 cx och bild hittar du här http://www.kjaerulff1.com/catid.197/pid.260/37.aspx
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    Jag vet frekvenserna. så jag har hittat samtliga kanaler.problemet är att dom försvinner. gothnets spegling försvinner om jag kollar på canal+ eller tvärtom.

    c-1201 cx det låter som en humax. men det är samma meny, samma fjärrkontroll som en Digiality C -2001CX. Bara fronten som är olik

  6. #6
    Om du hittat tex C+ kan du då inte göra en manuell sökning på dom andra?
    Det som skiljer är symbolhastigheten och en del boxar kan ha svårt att hantera en automatisk sökning när kanalerna har olika symbolhastighet.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    det är precis så jag gör.. så jag hittar alla kanaler 1,2,3,4,5 canal + mm...

    Problemet är fortfarande: tittar jag på 1:an som är en spegling från Gothnet och gratis, så försvinner kanalerna jag abonnernar på som canal +. eller tittar jag på canal+ så försvinner speglingskanalerna 1,2,3,4,5,6.... dom ligger ju på 2 olika nätverks id 100 och 200. jag tror att det kan vara så att boxen inte klarar av att hantera 2 olika id.. så jag måste hela tiden göra en ny sökning, för att se på den knalen som försvann...

Liknande ämnen

  1. Gothnet Kabel TV och Canal Digital
    Av fredrikr i forum Canal Digital
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2011-01-15, 08:52
  2. Canal Digital som leverantör hos Gothnet
    Av skalman77 i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-03, 06:48
  3. Gothnet, Canal Digital och två floppydtv-c
    Av p9timon i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-28, 21:38
  4. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss