Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Problem DM600PVR

  1. #1

    Problem DM600PVR

    Hej! Jag har köpt mig en Dreambox 600C igår och har försökt få den att fungera hela gårdagen och idag utan resultat, och nu håller jag på bli gråhårig!

    Jag har installera Pli Jade, mgCamd (+ mgcamd config), NewCS (+ newcs config) samt gjort kanalsökning, och jag får fram vilket program som går på tv med EPG, men jag får absolut ingen bild, det är precis som om kortet inte skulle vara i boxen. Det fungerar fint med Comhems egna digitalbox.
    Jag har provat joxxa med det mesta känns det som, omstart in och ut med kort, alla olika Softcam osv, det är helt dött! Vad ska jag göra?

    Snälla Hjälp!

    liten notis: Jag har Comhem Large.


    EDIT:
    Lösning finns på nästa sida!

  2. #2
    Hej

    Har du testat med att starta newcs manuellt från telnet? Då kan du även se om newcs läser kortet. Jag skulle tro att newcd inte är igång, kör ps aux i telnet prompten och se om den rullar

    //snake

  3. #3

    Samma problem..

    ..hade jag:

    http://www.comhit.net/showthread.php?t=23240

    Hoppas samma funkar för dig.


    /Grouse

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av snake Visa inlägg
    Hej

    Har du testat med att starta newcs manuellt från telnet? Då kan du även se om newcs läser kortet. Jag skulle tro att newcd inte är igång, kör ps aux i telnet prompten och se om den rullar

    //snake

    menar du så här?
    http://img106.imagevenue.com/img.php..._122_180lo.jpg



    Jag är ju väldigt nybörjare, så förklara gärna djupgående hur jag ska gå tillväga med alla tips

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av The Grouse Visa inlägg
    ..hade jag:

    http://www.comhit.net/showthread.php?t=23240

    Hoppas samma funkar för dig.


    /Grouse
    Jag har inte provat Pli Iolite. då för att versionen av Pli iolite i Comhits Filarkiv är korrupt och går ej att zippa upp :/

  6. #6
    Jag lyckades inte heller få till det, men satte mig ner tillslut och läste igenom config filen för newcs grundligt och experimenterade lite. Jag har en DM 500-C med comhem kort som nu fungerar klockrent! :lol: Jag använder pli-iolite-dm500-20071230-4014 som firmware, men tror inte detta ska ha nån betydelse. Fick just till det, så ska testa med Gemini_0450_DM500_max_var_13092008 firmwaren imorgon och se om det fungerar med samma konfiguration. Kan skriva ner allt jag gjort imorgon, men känner att jag måste sova lite nu!

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av chrille19 Visa inlägg
    Jag lyckades inte heller få till det, men satte mig ner tillslut och läste igenom config filen för newcs grundligt och experimenterade lite. Jag har en DM 500-C med comhem kort som nu fungerar klockrent! :lol: Jag använder pli-iolite-dm500-20071230-4014 som firmware, men tror inte detta ska ha nån betydelse. Fick just till det, så ska testa med Gemini_0450_DM500_max_var_13092008 firmwaren imorgon och se om det fungerar med samma konfiguration. Kan skriva ner allt jag gjort imorgon, men känner att jag måste sova lite nu!

    okey tack, jag väntar

  8. #8
    Jag har nu fått det att fungera med firmware "Gemini_0450_DM500_max_var_13092008" och NewCS som cardserver och mgcamd som klient. Men problemet med comhem korten verkar vara att cardservern inte kan läsa kortet, så det spelar nog ingen roll vilken klient man använder.

    Hur jag gick tillväga:

    1. Flashade om till senaste gemini firmwaren med DreamUP, firmwaren går att få tag på till din box på http://www.dreambox.it/dm600.htm. Och DreamUP kan du tanka här på forumet.

    2. Startade igång boxen och gjorde kanalsökning och sparade kanalerna.

    3. Tankade ner NewCS 1.62 från Blue Menu -> Addons -> Download Gemeni-server -> Cams.

    OSB! Tanka inte ner en config fil!

    4. Tankade ner MGCamd 1.30C från samma ställe + tankade ner MGCamd-Config 1.30 från Blue Menu -> Addons -> Download Gemeni-server -> Cam-Configs.

    5. ftp:ade till boxen och gick till /var/tuxbox/config/ och lade in min config fil för newcs, som jag bifogar! Den heter newcs.xml.

    6. ftp:ade till mappen /var/keys/ och lade in min config fil för MGCamd, alltså newcamd.list.

    7. Gå in på blue menu, högst upp där det står Common Interface, klick höger tills MgCamd 1.30/NewCS 1.60 och stega ner till Start/Restart Camd.

    8. Nu borde du få bild

    Om det inte fungerar kan det bero på att kortläsaren inte sitter på samma port som på DM 500-C, men testa med denna först och rapportera hur det gick!
    Bifogade filer Bifogade filer

  9. #9
    Jag provade göra exakt som du beskrev, men det är fortfarande svart bild :/

    Kan jag läsa någon logg någonstans? så jag vet vad som gick fel?


    EDIT:

    Det här får jag fram då jag startar telnet och skriver /usr/bin/newcs_1.62


    http://img103.imagevenue.com/img.php...122_1110lo.jpg

  10. #10
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    chrille19, en lösning hade kanske varit att använda den där CAM module för comhem, men problemet på DM600PVR är ju att det inte finns någon slot för detta.

    Iofs kanske det inte hade funkat ändå ?

Liknande ämnen

  1. Dm600PVR problem (text)
    Av bajen i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-09, 15:32
  2. DM600pvr FLASHNINGSPROBLEM
    Av sportfåne i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 18:10
  3. Problem med dm600pvr-t
    Av JeppeK i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 20:05
  4. DM600PVR (T) som klient?
    Av Flintkalle i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-24, 10:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss