Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Nätverksproblem DM500

  1. #1

    Nätverksproblem DM500

    Jag vill bara dela med mig av ett problem som uppstod och vilken lösning som fungerade för mig.

    Problem:
    Nätverkskortet (nätverksuppkopplingen) försvann helt plötsligt på min DM500 (original). 500:an var kopplad till en router som ligger ganska långt ifrån 500:an (ca. 20m kabel).

    Lösning:
    Köpte en switch som jag placerade nära (1m kabel) 500:an och sedan kopplade jag in routern till switchen nu fungerar allt igen.

    Verkar som om det är något med spänningen (för låg) är ett känt problem tydligen.

    Gott Nytt År
    Ubuntu 10.04 | DM 500T | DM 500S | DM800 | CCcam | NewCS |

  2. #2
    Jag har aldrig hört talas om det på nätverkskortet. Det ska inte göra någon skillnad. 20 meter är inte långt. Inte alls. Du mste ha något annat problem med boxen


    //snake

  3. #3
    Jag fick problem nätverket för några veckor sedan. Jag löste problemet genom att koppla på fler antennkalbar (dämpa signalen).

  4. #4
    Nätverksproblem kan väl ändå inte ha något med antennsignalen att göra. Det verkar som om herrskapet pratar om 2 olika saker. Jag föreslår att vi lägger ner ämnet här och nu.

    Hua

  5. #5
    Tror också att boxen kommer att lägga av snart! Läste på ett annat forum att det är spännings problem som orsakar att nätverkskortet i 500:an beter sig konstigt. Om det är sant eller inte låter jag vara osagt.
    Ubuntu 10.04 | DM 500T | DM 500S | DM800 | CCcam | NewCS |

  6. #6
    Det kan jag hålla med om, men att dubbla antennkabeln skulle lösa nätverksproblem, det kan ja äta gräs på att det skulle inte hjälpa

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    @gorvas
    Det kan helt enkelt vara dålig nätverkskabel som är problemet, avståndet behöver inte vara ett problem. Har haft ett par problematiska kablar till mina datorer under åren, har bytt de och aldrig haft problem sedan dess. Kablar kan också vara skadade. Det är bland de första grejerna man borde byta i sitt nätverk om man har problem.

  8. #8
    upplysningsvis ska man kunna dra en bit öber 100meter TP kabel utan switch emellan. om de sen är sämmre med spänningen i en dm500 kontra PC nätverkskort så avgör ju detta. de är som sakt vanligt att adaptern i dm500 pajjar...
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  9. #9
    Jag tror inte det är sämre med spänningen i nätverkskortet i dm500 än i en pc. Men kvalitén kan visserligen variera men jag känner inte till att 500 boxens nätverksadapter brukar paja. Det är ju inte mycket till belastning på ett nätverkskort.

    Liksom nätadaptern så kan väl nätverkskortet vara dåligt. Men kablar som ovan nämns kan vara i dåligt skick.

    //snake

Liknande ämnen

  1. Nätverksproblem DM600
    Av H85 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-14, 11:00
  2. DM-500C nätverksproblem
    Av MyKee i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 07:50
  3. Nätverksproblem
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 12:26
  4. Nätverksproblem
    Av El Lokko i forum Övrigt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 15:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss