Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Får inte igång boxerkortet i min Optibox 5001T (dm500 clone)

  1. #1

    Får inte igång boxerkortet i min Optibox 5001T (dm500 clone)

    Har idag fått mitt programkort av boxer. Det är testat i en standardbox och fungerar. Men får ej igång det på Optiboxen. Har försökt läsa guider och testat olika versioner. Men icke.

    Ex vis MgCamd 1.30 / NewCS 1.60

    Laddade ned via bluepanel och geminiservern. "MgCamd 1.30 / NewCS 1.60 " är valt högst upp i bleupanel och har kört Start/Restart camd. Vad jag förstått ska man editera exempelvis "var/tuxbox/config/newcs.xml" , men den ligger inte där när jag kolla via ftp. Ska även finnas en /usr/keys/mg_conf men hittar ingen sån heller.


    Kör med Gemini 4.2

  2. #2
    Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    220
    Tackad
    1 gånger
    Du måste även ladda ner bin+config filerna för både mgcamd + newcs innan det kan fungera, någon ändring av configfil ska ej behövas då man bara kör lokalt på boxen.

  3. #3
    Tack för det, det gjorde ju lite skillnad. Dock gick det inte igång direkt i alla fall. Får lusläsa configfilerna.

  4. #4
    Har du ändrat cam till MgCamd/NewCS?

  5. #5
    Jodå, det är ändrat högst upp i bluepanel. Har någon fungerande configfiler att dela med sig med? Kan man felsöka med hjälp av telnet?

  6. #6
    Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    220
    Tackad
    1 gånger
    Inte direkt, ska ju vara dem som finns default. Prova telnet mot boxen efter du startat newcs, kolla om "dummy" loggat in. Fler förslag finns.
    Telnet boxip:1001 (NewCSpwd)

Liknande ämnen

  1. Få igång lokalt kort på DM500
    Av carlbergsson i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 11:09
  2. Optibox 5001T Problem
    Av thailands i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 14:58
  3. Optibox 5001T problem med CS
    Av Båxer i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 15:55
  4. Optibox 5001T problem med CS
    Av Båxer i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 22:15

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss